اخباررمزارز

استفاده غیر قانونی از کریپتو رو به کاهش است!

رشد سریع بازار کریپتو به این معنی است که هک ها و کلاهبرداری ها فعالیت کلی کمتری را به خود اختصاص می دهند و درصد کل استفاده از آنها همچنان رو به کاهش است.

به گفته شرکت پزشکی قانونی بلاک چین CipherTrace، فعالیت غیرقانونی ارزهای دیجیتال در سال 2021 و سه ماهه اول سال 2022 به عنوان درصدی از کل فعالیت ارزهای دیجیتال کاهش یافته است.

صنعت کریپتوکارنسی مدت‌هاست که در برخی از حوزه‌های قضایی به عنوان بهشتی برای فعالیت‌های غیرقانونی شهرت داشته است. با این حال، CipherTrace تخمین می زند که فعالیت غیرقانونی بین 0.62٪ تا 0.65٪ از کل فعالیت ارزهای دیجیتال در سال 2020 بود. این شرکت گزارش داد که اکنون به بین 0.10٪ تا 0.15٪ از کل فعالیت در سال 2021 کاهش یافته است.

CipherTrace در گزارش خود با عنوان “جنایت ارزهای دیجیتال و مبارزه با پولشویی” که دوشنبه منتشر شد، بیان کرد که ده هک مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال 2021 و سه ماهه اول 2022 2.4 میلیارد دلار برای مهاجمان به ارمغان آورده است.

بیش از نیمی از این رقم فقط از دو رویداد به دست آمده است، بزرگترین آنها بهره برداری اواخر مارس  2022 هک شبکه Ronin به ارزش حدود 650 میلیون دلار و هک 610 میلیون دلاری اوت 2021 Poly Network است که بیشتر آنها توسط هکر ناشناس بازگردانده شد.

طبق گزارش Kyckr، در یک بازه زمانی مشابه، جریمه‌های مربوط به مبارزه با پولشویی (AML) در بخش بانکی به‌طور چشمگیری افزایش یافت، به طوری که 80 موسسه در سال 2021 جریمه شدند، از تنها 24 موسسه در سال 2020.

در حالی که مبالغ قابل توجهی در کریپتو مورد بهره برداری قرار گرفته است، CipherTrace به جزئیات اکوسیستم کریپتو که به سرعت در حال گسترش است، اشاره کرد که کل فعالیت بازار کریپتو برای سال 2020 حدود 4.3 تریلیون دلار بود که تنها در نیمه اول سال 2021 به حدود 16 تریلیون دلار افزایش یافت.

CipherTrace می‌گوید که رشد بازار کریپتو با خود نظارت بیشتری را از سوی تنظیم‌کننده‌های جهان به همراه دارد، که «شروع به انجام اقدامات قاطع برای اطمینان از اینکه فضا فقط یک غرب وحشی امروزی نیست، انجام می‌دهند.»

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا