مقالاتاخبار

راه اندازی یک نهاد مشترک برای رمزارزها توسط ناظران جهانی

مدیران ارشد سازمان بین المللی کمیسیون‌ های اوراق بهادار (IOSCO)، در این هفته درباره مقررات مربوط به رمزارزها بحث کردند. اعضای این سازمان جهانی بیش از 95 درصد از بازارهای اوراق بهادار جهان را در بیش از 130 حوزه قضایی تنظیم می کنند.

به گزارش رویترز، اشلی آلدر (Ashley Alder)، رئیس IOSCO، با تاکید بر نیاز به یک گروه جهانی برای همسویی با قوانین رمزارزها، گفت که ناظران بازار جهانی احتمالاً ظرف سال آینده یک نهاد مشترک را برای هماهنگی بهتر مقررات رمزارزها راه اندازی خواهند کرد. آلدر با اشاره به اینکه سیستم مشابهی برای تامین مالی آب و هوا وجود دارد، از جمله یکی از راه‌ اندازی‌های کشورهای G20، توضیح داد:

“در حال حاضر چنین چیزی برای کریپتو وجود ندارد. اما من فکر می کنم اکنون به عنوان یکی از سه C (کووید، آب و هوا و کریپتو) دیده می شود، بنابراین بسیار بسیار مهم است.”

رئیس IOSCO با اشاره به رونق رمزارزها، از جمله بیت کوین، گفت که کریپتو در دستور کار قرار گرفته و به یکی از سه حوزه کلیدی تبدیل شده است که مقامات روی آن تمرکز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که چندین خطر مرتبط با رمزارزها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، و افزود که ناظران در برخی از حوزه‌ های کلیدی خطر از جمله امنیت سایبری، انعطاف پذیری عملیاتی و عدم شفافیت در اکوسیستم کریپتو عقب هستند.

مارتین مولونی، دبیر کل IOSC، در نشست عمومی سالانه انجمن بین المللی مبادلات و مشتقات این هفته گفت:

“ما در آستانه یک اتفاق جدید و چیزی مهم هستیم که نیاز به انجام کار زیادی از طرف ما دارد.”

 

منبع: news bitcoin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا