مقالات

چرا بیشتر بازی های بلاکچینی شکست میخورند.

بازی‌های درآمدزا یا Play-to-Earn در سال ۲۰۲۱ به ترندی داغ تبدیل شدند و صدها بازی با ساختار درآمدزا ساخته شدند تا کاربران را به بازی‌کردن و مشارکت در اقتصاد توکنی خود تشویق کنند.

گزاره ارزش یا ارزش پیشنهادی در این باز‌ی‌ها ساده است. کاربران با انجام منظم بازی یا برنده‌شدن در بازی‌ها، می‌توانند توکن‌های ارز دیجیتال پاداش بگیرند. از این توکن‌ها هم می‌توان درون بازی استفاده‌‌ کرد و هم می‌‌توان آن‌ها را در صرافی‌های ارز دیجیتال فروخت و درآمد کسب کرد.

بازی مشهور اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در مارس ۲۰۱۸ معرفی شد و بعدها در سال ۲۰۲۱ به بزرگ‌ترین بازی بلاک چینی تاریخ تبدیل شد. در آن زمان، ارزش بازار توکن AXS به چیزی حدود ۱۰میلیارد دلار رسید.

چون ماهیت این بازی‌ها مبتنی‌ بر کسب سود بود، بازیکنان آن‌ها بخش زیادی از تمرکز خود را به‌جای خود بازی‌ها، روی جنبه درآمدی آن‌ها معطوف کردند. تعداد زیادی از بازیکنان به‌جای توجه به خود بازی و انجام آن، برای کسب درآمد بیشتر مدام بین بازی‌های مختلف جابه‌جا می‌شدند.

توکن‌های بسیاری از این بازی‌ها قبل از اینکه سقوط ۹۵درصدی را تجربه کنند، آن‌قدر دچار ارزش‌گذاری بیش‌از‌حد شده بودند که خارج از تصور بود. در‌ نهایت با‌ توجه‌ به کاربردی‌نبودن توکن‌ها و گیم‌پلی ضعیف، بیشتر بازی‌ها با شکست مواجه شدند و در‌ این‌ بین تنها تعدادی جان سالم به‌ در بردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا