مفاهیم پایهمقالات

Ethereum اتریوم را بهتر بشناسید

در دنیای ارزهای دیجیتال بعد از بیت کوین، اتریوم یکی از محبوب ترین رمز ارزها به حساب می آید. در این مقاله با شبکه اتریوم و کریپتوکارنسی آن بهتر آشنا خواهید شد، نحوه کار کردن و استخراج آن را خواهید آموخت و بهترین کیف پول های Ethereum اتریوم را خواهید شناخت.

شبکه اتریوم

اگر شما هم باور دارید که افراد قدرتمند، بانک ها و ثروتمندان، نظم جهان را در دست دارند، قطعا به شبکه اتریوم علاقه من خواهید شد. شبکه اتریوم در واقع یک پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین می باشد. غیر متمرکز بودن این شبکه یعنی هیچ کس مالک آن نیست و تمام افراد می توانند بر فعالیت های این شبکه نظارت داشته باشند. در مورد بیت کوین این فعالیت ها به استخراج بیت کوین و تراکنش های آن خلاصه می شد. اما شبکه اتریوم این قابلیت را برای قراردادهای هوشمند، خدمات و انواع فعالیت ها که امروزه با استفاده از واسطه ها انجام می شوند فراهم کرده است.

در دنیای امروز اطلاعات جزء مهم ترین دارایی ها و ارزش ها محسوب می شود. شما وقتی در یک شبکه اجتماعی خاص یا یک وب سایت ثبت نام می کنید تمام اطلاعات شخصی خود را در اختیار مالکان این شبکه ها قرار می دهید. آن ها هر زمان که بخواهند می توانند از این داده ها به هر نحوی استفاده کنند. می توانند خیلی از اطلاعات را دستکاری یا پاک کنند و هر تغییری که بخواهند ایجاد نمایند.

حالا فرض کنید در چندین سال آینده یک شبکه اجتماعی روی شبکه اتریوم شروع به فعالیت کند. اگر همچین فرضی به حقیقت بپیوندد، دیگر تنها یک یا چند نفر به اطلاعات شما دسترسی نخواهند داشت بلکه این اطلاعات به صورت غیر متمرکز در شبکه Ethereum اتریوم موجود می باشد. علاوه بر آن دیگر امکان دستکاری یا تغییر و یا پاک کردن این اطلاعات نیز وجود ندارد. شاید مثال شبکه های اجتماعی چندان به نظر جالب نباشد، اما همین موضوع را در مورد انواع قراردادها و یا فعالیت های مالی در نظر بگیرید.

با استفاده از شبکه اتریوم برای فعالیت های مختلف دیگر امکان تقلب و دستکاری وجود نخواهد داشت، واسطه ها حذف خواهند شد و عملا دیگر نظم و اداره ی جهان به دست گروه خاصی نخواهد بود. البته که تا عملی شدن این موضوع راه بسیار زیادی در پیش است اما همین هدف، و همین دیدگاه باعث شده تا اتریوم در بین بسیاری از افراد محبوبیت قابل توجهی داشته باشد.

کریپتوکارنسی اتریوم

تا اینجا با هدف شبکه اتریوم آشنا شدید. رمز ارز شبکه اتریوم اتر نام دارد، اما بین اکثر افراد اینگونه مرسوم شده که ارز دیجیتال این شبکه را نیز با نام اتریوم و نماد ETH می شناسند. ارز دیجیتال اتریوم را می توان مانند بیت کوین خرید و فروش کرد و یا به عنوان یک دارایی و سرمایه در کیف پول نگهداری نمود.

ارزش رمزارز اتریوم نیز مانند سایر کریپتوکارنسی ها  دچار تغییر می شود. اما هرچقدر که مقبولیت شبکه اترویم در بین افراد بیشتر شود ارزش آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که به آینده ی شبکه اتریوم امیدوار هستند، سرمایه گذاری بیشتری روی این ارز دیجیتال انجام داده اند. اما اینکه واقعا شبکه اتریوم بتواند به تمام اهدافش دست پیدا کند هنوز ثابت شده نیست.

هر قرارداد یا فعالیتی که روی شبکه اتریوم انجام شود شامل هزینه می باشد و هزینه تراکنش Ethereum اتریوم چندان پایین نیست. یکی از مواردی که می تواند سد راه استفاده از شبکه اتریوم برای قراردادهای هوشمند بیشتری باشد، همین هزینه بالاست. البته که با بروزرسانی های جدیدی که روی شبکه اتریوم انجام شده این هزینه به میزان چشم گیری کاهش پیدا کرده و امید به آینده ی شبکه اتریوم بیشتر شده است، اما هنوز مولفه های زیادی در به وقوع پیوست این اهداف دست دارند.

استخراج اتریوم

همانطور که قبلا نیز گفته شد هر تراکنش و یا فعالیتی که در شبکه اتریوم ثبت شود شامل هزینه تراکنش می باشد. این هزینه تراکنش به دستگاه های کامپیوتری که در بلاک چین در حال فعالیت هستند و تراکنش را تایید و ثبت می کنند تعلق می گیرد. به این الگوریتم اثبات کار یا Proof of Work گفته می شود. برای اینکه با نحوه کار بلاک چین بهتر آشنا شوید می توانید مقاله “نگاهی کلی به تکنولوژی بلاک چین” را مطالعه نمایید.

تفاوت استخراج بیت کوین و اتریوم در این است که تعداد بیت کوین های موجود محدود است، به همین خاطر سختی شبکه مدام در حال افزایش بوده و در نتیجه برای استخراج آن به دستگاه های بسیار قدرتندی به نام اسیک احتیاج است.

اما تعداد اتریوم بر خلاف بیت کوین محدودیت ندارد. به همین خاطر برای استخراج Ethereum اتریوم می توان از کارت گرافیک استفاده کرد، که نسبت به اسیک ها قدرت کمتر و در نتیجه برق مصرفی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که به دلیل بالا رفتن حجم فایل دگ اتریوم کارت های گرافیک پایین تر از 8 گیگابایت برای استخراج اتریوم مناسب نیستند.

بهترین کیف پول های اتریوم کدامند؟

در انتخاب کردن بهترین کیف پول که مناسب شما باشد باید معیار های مختلفی را مد نظر داشته باشید. یادتان باشد کیف پول شما یعنی حساب بانکی شما یعنی سرمایه و دارایی شما. امن ترین، کاراترین و مناسب ترین کیف پول مخصوص خودتان را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید بهترین کیف پول را انتخاب کنید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله “کیف پول یا Wallet ارز دیجیتال چیست؟” را به خوبی مطالعه کنید تا با دانش کافی در این زمینه قدم بردارید.

در کل بهترین کیف پول ها باید مشخصات زیر را داشته باشند:

  • کلیدهای خصوصی: کیف پول هایی که بتوانید کلیدهای خصوصی خود را در آنها کنترل کنید.
  • پشتیبان گیری و امنیت: دارای قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی باشند.
  • سهولت استفاده: استفاده از آن ها راحت باشد و UI زیبایی داشته باشند.
  • انجمن توسعه: انجمن توسعه فعال داشته باشند.
  • سازگاری: با سیستم عامل های مختلف سازگار باشند.

با تمام این تفاسیر فهرستی از محبوب ترین کیف پول های اتریوم در بین کاربران را ذکر کرده ایم.

نام کیف پول نوع کیف پول
لجر Ledger کیف پول سخت افزاری
ترزور کیف پول سخت افزاری
اتومیک کیف پول موبایل و دسکتاپ
گواردا کیف پول موبایل و دسکتاپ
کوینومی کیف پول موبایل و دسکتاپ
مای اتر والت کیف پول تحت وب
تراست والت کیف پول موبایل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا