اخباررمزارز

السالوادور از نظر پذیرش بیت کوین به موفقیت چشمگیری رسیده است.

به گفته یکی از مدیران صرافی ارزهای دیجیتال در پشت کیف پول،  بیت کوین (BTC) تحت حمایت دولت السالوادور از نظر پذیرش به موفقیت چشمگیری رسیده است.

کیف پول Chivo همزمان با تبدیل بیت کوین به مناقصه قانونی در السالوادور در 7 سپتامبر 2021 راه اندازی شد. این پلتفرم رسمی به کاربران امکان خرید و فروش بیت کوین را می دهد و خدمات نگهداری و مبادله ارز دیجیتال ارائه شده توسط پلت فرم معاملاتی ارز دیجیتال مکزیکی Bitso را ارائه می دهد.

فیلیپه والخو، مدیر ارشد امور شرکتی و نظارتی بیتسو، روز جمعه به کوین تلگراف گفت، Bitso اساساً فناوری back-end را ارائه می دهد تا دولت السالوادور بتواند بیت کوین را خریداری کند و اطمینان حاصل کند که BTC قابل تبدیل به دلار ایالات متحده است.

والجو گفت: «از زمانی که Bitso کار خود را با دولت در سپتامبر آغاز کرد، به ارائه نقدینگی به کیف پول Chivo ادامه داد. وی افزود که Bitso از طریق Chivo شروع به فعالیت در السالوادور کرد و در حال حاضر تنها از طریق آن پلتفرم در کشور حضور دارد. با این حال، این صرافی در مکزیک، برزیل، آرژانتین و کلمبیا فعال است.

در هفت ماه پس از عرضه تا حدی پر از دست انداز خود، زمانی که کیف پول با مشکلات فنی مواجه شد و حتی آفلاین شد، به موفقیت بزرگی دست یافته است.

والجو اظهار داشت: «از طریق کارمان با کیف پول Chivo، ما توانستیم ببینیم که چگونه بخش قابل توجهی از مردم به استفاده از برنامه برای تراکنش‌های ایمن و آسان روی آورده‌اند. وی به مطالعه دفتر ملی تحقیقات اقتصادی اشاره کرد که نشان داد 40 درصد از کسانی که کیف پول Chivo را دانلود کرده اند پس از دریافت مشوق های دولتی به استفاده از آن ادامه داده اند.

او بیان کرد:

ما معتقدیم که این یک نشانه نسبتاً قوی از پذیرش است. همانطور که آموزش در مورد ارزهای دیجیتال و موارد استفاده روزمره در منطقه افزایش می یابد، کاربران بیشتری با درک عمیق تر از فناوری و فرصت هایی که ایجاد می کند در برنامه باقی خواهند ماند.

والخو گفت که 20 درصد از مردم السالوادور پس از صرف پاداش 30 دلاری رایگان خود در بیت کوین، به استفاده از کیف پول Chivo ادامه دادند. این باید به عنوان یک “سیگنال قوی از افزایش پذیرش” در نظر گرفته شود، به ویژه در مقایسه با پذیرش خدمات مالی سنتی در السالوادور. بر اساس برخی منابع، تنها 29 درصد از بزرگسالان در السالوادور تا سال 2017 حساب بانکی داشتند.

علاوه بر این، 70 درصد از جمعیت السالوادور حساب بانکی ندارند و در اقتصاد غیررسمی کار می کنند.

شمول مالی نه تنها یک الزام اخلاقی است، بلکه راهی برای رشد اقتصاد کشور، فراهم کردن دسترسی به اعتبار، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و معاملات امن است.

مدیر اجرایی همچنین بر قدرت پذیرش Chivo در پس زمینه سایر صرافی‌های رمزنگاری تاکید کرد. والهو گفت که السالوادور، کشوری با 6.49 میلیون شهروند، 2.6 میلیون کاربر Chivo دارد و افزود که برخی از صرافی های بزرگ جهانی مانند Coinbase در مجموع تا سه ماهه چهارم 2021، 11.4 میلیون کاربر فعال داشته اند.

Bitso و Chivo انتظار دارند با آموزش مردم در مورد رمزارز و بلاک چین، نرخ پذیرش را افزایش دهند. مانع اصلی پذیرش ارزهای دیجیتال، چه در آمریکای لاتین و چه در سطح جهانی، آموزش است. از آنجایی که ما به ارائه اطلاعات و ابزار به مردم سالوادور برای درک و استفاده از فناوری نوآورانه ادامه می دهیم، پیش بینی می کنیم نرخ پذیرش افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد که بیتسو همچنین در تلاش های آموزشی در آرژانتین، شیلی، کلمبیا، مکزیک، پرو و ​​اروگوئه شرکت داشته است.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا