مقالاتاخبار

احمقانه بودن پروژه ترا از نظر مدیرعامل بایننس

با توجه به آخرین جلسه پرسش و پاسخ (AMA) Reddit، چانگ پنگ ژائو ، مدیر عامل بایننس، افکار و نظرات خود را در مورد کل وضعیت Terra Luna و UST بیان کرد و آن را “احمقانه” توصیف کرد و معتقد بود که این یک کلاهبرداری نیست.

قبل از جلسه پرسش و پاسخ، چانگ پنگ ژائو مقاله‌ای منتشر کرد که در آن کل وضعیت را توضیح داد، به خصوص پس از دریافت انبوهی از انتقادات از سوی کاربرانی که از پیشنهاد سهام بایننس UST در این پلتفرم استفاده کردند.

به گفته مدیرعامل بایننس، نقص اصلی مکانیسمی بود که نشان می‌داد ضرب کردن UST بیشتر به نوعی ارزش کل آن را افزایش می‌دهد. مکانیسم مورد انتقاد چانگ پنگ ژائو هسته کل اکوسیستم Terra/Luna بود که امکان حفظ ارتباط ارزش یک دلاریUST را فراهم می کرد.

دو کوان قبلاً با انتقادات مشابهی روبرو شده بود، به همین دلیل است که بنیاد او تصمیم گرفت در صورت افزایش نوسانات و کمبود نقدینگی در پلتفرم هایی مانند Anchor، سرمایه گذاری اضافی برای پشتیبان گیری از استیبل کوین را آغاز کند.

اما به دلیل مکانیسم معیوب پیوند و ایده مشکل‌ساز «پشتیبانی با دارایی‌های بی‌ثبات»، UST نتوانست ارتباط خود را حفظ کند و در برابر افزایش فشار فروش و کمبود نقدینگی خروج سقوط کرد. بر اساس گزارش‌ها، بنیاد لونا حتی نتوانست فوراً از استیبل کوین خود با دارایی‌های بیت کوین پشتیبانی کند، زیرا سازندگان بازار قادر به ارائه نقدینگی کافی در همان لحظه نبودند.

چانگ پنگ ژائو به شوخی اضافه کرد که هرکسی که کل مکانیسم پشتیبان UST را طراحی کرده است، با اشاره به مشکلات اولیه طراحی اکوسیستم، باید مغز خود را بررسی کند.

در زمان انتشار، UST و LUNA Terra هنوز در پایین ترین سطح حرکت می کنند و در طول روز مقداری سود و زیان را نشان می دهند. به عنوان مثال، توکن لونا در ساعات اخیر با افزایش 65 درصدی روبرو شده است، در حالی که UST با ضرر 5 درصدی روبرو شده است.

 

منبع : یوتودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا