مقالاتاخبار

وب ۳ شبیه بازی ماین‌کرفت!

1-web3 چیست؟

Web3 برای کسانی که به فناوری بلاک چین و رمزنگاری علاقه دارند، کلمه بسیار آشنایی است. این آینده اینترنت خواهد بود، جایی که همه ما در آن سهیم خواهیم بود. حتی با وجود اینکه عادت داریم همه چیز را آنلاین بخریم، تماشا کنیم و پیدا کنیم، تنها کاری که در حال حاضر قادر به انجام آن نیستیم، رهبری کردن است .

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، غول‌هایی مانند گوگل، متا و آمازون در حال حاضر بر دنیای آنلاین مسلط هستند، اما برای ظاهر جدید هیجان‌زده هستند. ساندار پیچای(Sunder Pichai)، مدیر عامل شرکت آلفابت، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ می‌گوید:

در حال نظارت فضای بلاک چین است و منتظر این است که ببیند چگونه شرکت مادر گوگل می‌تواند موجب توسعه فناوری مورد استقبال بسیاری از همتایانش در سیلیکون ولی شود.

2-web3 در برابر ماینکرفت

Web3 جدیدترین نسخه Minecraft را فعال می کند و باعث ارتقای تجربه گیمرها خواهد شد.

اکنون می‌دانیم که Web3 چیست، اما تفاوت بین Web3 و ماینکرفت چیست؟ چگونه به متاورس متصل می‌شود؟ Web3 نسخه جدیدتر اینترنت است که اجزای آن متصل‌تر و غیرمتمرکزتر است – درست مانند دنیای ماینکرفتی که در حال حاضر وجود دارد. ماینکرفت یک بازی ماجراجویی با امکانات بی‌پایان است که در آن میتوانید مناظر همیشه در حال تغییر را بسازید و کشف کنید.

با کمک دنیای توکن‌ها، ماینکرفت وارد دنیای سرورهای سوم شخص می‌شود. دنیای توکن‌ها بر روی یک لایه مبتنی بر یک چند وجهی ساخته شده است، بنابراین همه کاربران به قابلیت‌های Web3 دسترسی دارند. با خرید محصولات گوناگون در فروشگاه آنلاین می‌توان تجربه بازی را جذاب‌تر کرد و با حضور توکن‌های اتریوم دیگر خریدی با دلار ایالات متحده یا یورو انجام نمی‌شود.

3-ساز‌وکار web3 چگونه است؟

Web3 شرکت‌های بزرگی مانند متا را از چرخه تجارت خارج می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا پروژه بزرگ بعدی را با هم توسعه دهند. تمرکززدایی و همکاری انسان و ماشین  قلب پروژه‌های Web3 خواهد بود.

وقتی توسعه Web3 به پایان برسد داده‌ها به صورت غیرمتمرکز ذخیره می‌شوند و همه‌‌کس و همه‌چیز به هم متصل خواهند شد. این قابلیت فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند و در عین حال خطراتی را نیز به دنبال دارد. خطراتی همچون تجاوز به حریم خصوصی و رعایت نکردن قوانین، هک قراردادهای هوشمند و راگ پول.

 

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا