مقالاتاخبارترید و ماینینگ

سولانا از پشتیبانی اوراکل چین لینک و شرکت زیرساختی آلکمی خبر داد

اوراکل چین لینک قرار است با شبکه سولانا همکاری کند و ۷ فید قیمتی را در اختیار این شبکه قرار دهد. پس از این اتفاق، سولانا به اولین زنجیره ناسازگار با ماشین مجازی اتریوم تبدیل می‌شود که توسط اوراکل چین لینک پشتیبانی می‌شود. همکاری‌های جدید دیگری نیز برای سولانا در راه است؛ آلکمی (Alchemy) ارائه‌دهنده زیرساخت نود مبتنی بر اتریوم، نیز از همکاری با بلاک چین سولانا خبر داده است.

به گزارش کوین‌دسک، چین لینک شبکه اوراکل بلاکچین، روز جمعه اعلام کرد توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز را در شبکه اصلی سولانا می‌سازند، اکنون می‌توانند هفت مورد از فیدهای قیمت Chainlink را در محصولات خود بگنجانند.
پروژه‌های محبوب دیفای مانند آوه، کامپاند و پلتفرم dYdX در حال حاضر از خدمات داده چین لینک استفاده می‌کنند. با این حال، راه‌اندازی چین لینک در Solana، آن را به اولین زنجیره ناسازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) تبدیل می‌کند که توسط این شبکه پشتیبانی می‌شود.

چیراگ دوهال (Chirag Dhull)، رییس بازاریابی محصول در آزمایشگاه‌های چین لینک، گفت:

معماری قدرتمند و توان عملیاتی بالا سولانا به فیدهای قیمت کمک می‌کند تا داده‌ها را با سرعت بالا و هزینه کم دریافت کنند.

دوهال اظهار داشت خدمات چین لینک ۲.۶ میلیارد داده متنوع را به برنامه‌های بلاکچین آورده است. در ماه فوریه، بانک آمریکا (BAC) رشد ارزش کل دیفای را به خدمات چین لینک نسبت داد که به پذیرش انبوه سرعت بخشیده است.
پروژه‌های بومی سولانا مانند Francium ،Tulip و Apricot Finance متعهد شده‌اند که با فیدهای قیمت چین لینک ادغام شوند. چین لینک قصد دارد پس از راه‌اندازی اولیه در سولانا، فید قیمت و خدمات بیشتری را به توسعه‌دهندگان ارائه دهد؛ همچنین در آینده یک پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای منتشر خواهد کرد که به توسعه‌دهندگان در سولانا، که قصد اجرای قراردادهای هوشمند در بلاکچین‌های دیگر را دارند، کمک می‌کند.

آلکمی فناوری خود را به شبکه سولانا گسترش می‌دهد

آلکمی (Alchemy)، ارائه‌دهنده زیرساخت نود (Node) مبتنی بر اتریوم، پنجشنبه گفت آماده همکاری با بلاک چین سولانا است.

پس از این همکاری، این شرکت به توسعه دهندگان سولانا اجازه می‌دهد تا زیرساخت‌های بلاکچین مورد نیاز خود را افزایش دهند. در حال حاضر، آلکمی یک سرویس API گره را برای برنامه‌های اتریوم و پلتفرم پالیگان ارائه می‌دهد. برنامه‌های محبوبی مانند زیرو ایکس، آوه، dYdX، اوپن سی، Nifty Gateway از پیشنهاد آلکمی به نام سوپرنود برای اتصال به بلاکچین‌ها در فرآیندی به نام Remote Procedure Call به اختصار RPC استفاده می‌کنند.

در هفته‌های آینده، سوپرنود، برنامه‌های Solana را در زمینه‌هایی مانند دیفای، توکن‌های بی‌همتا (NFT) و خدمات کیف پول با دروازه‌ای برای اتصال به کلاسترهای سولانا ارائه می‌کند. سوپرنود با دیگر سرویس‌های زیرساخت گره در سولانا مانند تریتون (Triton)، کویک نود (QuickNode) و سیندیکا (Syndica) رقابت خواهد کرد.

فانتوم (Phantom)، کیف پول پیشرو مبتنی بر سولانا، تأیید کرد که با Alchemy ادغام خواهد شد. شایان ذکر است آلکمی در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) در یک دور مالی که توسط سیلور لیک (Silver Lake) رهبری می‌شد، ۲۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

 

 منبع : coindesk _ theblockcrypto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا