رمزارزمقالات

هزینه تولید هر بیت کوین به قیمت خود بیت کوین بسیار نزدیک شده است علت چیست؟

ه‌گفته تحلیلگران گلسنود، شاخص روبان هش (Hash Ribbon) بیت کوین از اواخر ماه اوت (مرداد) وارد شرایطی شده است که نشان‌دهنده بهبود وضعیت ماینرها و بازگشت هش ریت به شبکه است.

قیمت تا اینجای کار واکنش مثبتی به این جریان نشان نداده است؛ اما تحلیلگران می‌گویند در گذشته تقریباً هر بار که میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه نرخ هش بیت کوین، میانگین متحرک ساده ۶۰ روزه را به‌سمت بالا قطع کرده، در ماه‌های بعدی قیمت نیز افزایش یافته است.

با این حال، این اتفاق لزوماً نمی‌تواند به این معنی باشد که اکنون از ناحیه خطر خارج شده‌ایم؛ حداقل نه به این زودی. بازیابی احتمالی قیمت، قبل از شروع نیازمند تسلیم‌شدن ماینرهاست و داده‌های گلسنود نشان می‌دهد که احتمالاً این تسلیم هنوز اتفاق نیفتاده است؛ حداقل در مقایسه با شرایط ماینرها در سال‌های گذشته.

نمودار بالا در واقع متوسط فاصله بین بلاک‌های شبکه را با هدف ۶۰۰ ثانیه‌ای (۱۰ دقیقه) مقایسه می‌کند. مقادیر پایین‌تر، نشان می‌دهد فاصله بلاک‌ها کمتر از هدف ۶۰۰ ثانیه‌ای است و این یعنی هش ریت با سرعتی بیشتر از آنچه تنظیم مجدد سختی شبکه می‌تواند شرایط را تعدیل کند، در حال رشد است. در مقابل، مقادیر بالاتر معمولاً نشان‌دهنده شوک‌های جدی به صنعت استخراج، مانند توقف فعالیت بخشی از ماینرهاست.

با این اوصاف، باید گفت برخلاف سال‌های گذشته، رویداد منفی خاصی در رابطه با صنعت استخراج دیده نمی‌شود.

منبع:یوتودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا