مقالاترمزارز

ارز دیجیتال چین لینک و بلاک چین ChainLink

ارز دیجیتال چین لینک  ChainLink

Chainlink یک شبکه غیرمتمرکز از نودها می باشد که امکان بارگذاری و بارگیری اطلاعات در بلاکچین را از سرویس های شخص ثالث فراهم می کند و همه ی اینها با قراردادهای هوشمند از طریق اوراکل ارائه می شود .

به طور کلی Chainlink یک شبکه رسمی غیرمتمرکز است که هدف آن اتصال قراردادهای هوشمند با داده های دنیای واقعی است. چین لینک شبکه ای از نودها را برای ارائه اطلاعات از بلاکچین ایجاد کرده و در نتیجه یک بخش مهم از زیرساخت های قرارداد هوشمند ایجاد کرده است . شبکه چین لینک از توکن ERC-677 استفاده می کند که عملکرد را از توکن با استاندارد ERC-20 به ارث می برد .

ارز دیجیتال چین لینک بر روی بلاکچین اتریوم فعالیت می کند و بر اساس استاندارد ” ERC20 ” نیز فعالیت می کند. تا قبل از به وجود آمدن چین لینک، انتقال اطلاعات خارج از فضای بلاکچین به قراردادهای هوشمند ممکن نبود. اما حال به لطف ارز دیجیتال چین لینک انجام این کار میسر شده است.

به صورت کلی، ارز دیجیتال چین لینک، یک ساختار ” اوراکل ” به حساب می آید که می توان گفت این ساختار یک ساختار غیرمتمرکز می باشد. هدف از این ساختار اتصال قرارد های هوشمند بلاکچین با داده های موجود می باشد. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید می خواهیم کمی درباره اوراکل و قرارداد های هوشمند با شما گفتگو کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

تاریخچه ارز دیجیتال چین لینک ChainLink

این پروژه توسط یک برنامه نویس 32 ساله به نام Sergey Nazarov راه اندازی شد . بنیان گذار چین لینک Steve Ellis می باشد. وی فردی است که سرپرست یک تیم توسعه را در کالیفرنیا بر عهده دارد .

Nazarov در دانشگاه نیویورک در رشته مدیریت تحصیل کرده است . در سال 2009 ، او بازار همتا به همتا ExistLocal را تاسیس کرد. پس از آن، او به مدت سه سال به عنوان یک شریک در QED Capital سرمایه گذاری کرد و سرویس غیرمتمرکز CryptoMail را تاسیس کرد.

در سال 2014، Nazarov پروژه Secure Asset Exchange یا SAE را ایجاد کرده است. این سرویس برای کمتر از دو سال وجود داشت. زیرا در ژانویه 2016 یکی از بنیان گذاران آن پس از ادعای نهادهای نظارتی آمریکایی، تعطیلی خود را اعلام کرد.

در نتیجه Ellis و Nazarov که در ایجاد SAE شرکت داشتند بر توسعه پروژه دیگری به نام SmartContact متمرکز شدند . در نتیجه شبکه چین لینک ایجاد شد.

اوراکل و کاربردهایش

اگر بخواهیم اوراکل را به صورت کلی بگوئیم، اوراکل یک تکنولوژی است که داده های اطراف و خارج بلاکچین را گرد هم می آورد و سپس، در اختیار قرارداد های هوشمند قرار می دهد. این کار به قرارداد های هوشمند این اجازه را می دهند تا در داخل بلاکچین ها کار خود را انجام دهند. یکی از مزایا بسیار مهم این موضوع این است که امنیت آنها زیاد می باشد. این موضوع سبب می شود تا بلاکچین ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.چین لینک پلتفرمی است که هدف آن شکاف بین قراردادهای هوشمند مبتنی بر فناوری بلاکچین و برنامه های دنیای واقعی است . از آنجا که زنجیره بلوک نمی تواند به داده های خارج از شبکه آنها دسترسی داشته باشد ، لازم است اوراکل به عنوان ابزاری برای عملکرد داده ها در قراردادهای هوشمند عمل کند.

عملکرد ارز دیجیتال چین لینک ( Chainlink )

برای درک کامل ارز دیجیتال چین لینک، ابتدا باید بفهمیم که چگونه کار می کند. بستر چین لینک به پیوند یا لینکی تبدیل شده است که ارزهای دیجیتال و بخش بانکی را به هم متصل می کند. بنابر این، با کمک چین لینک اکنون می توان از قراردادهای هوشمند در سیستم مالی سنتی استفاده کرد .

از نظر فنی، چین لینک نرم افزاری با استفاده از API برای قراردادهای ارزهای رمزنگاری شده ارائه می دهد.

Chainlink با یک شبکه غیرمتمرکز ، DApp ها را به داده های دنیای واقعی متصل می کند . اوراکل به بارگذاری داده ها در زنجیره بلوک کمک می کند و به این ترتیب قراردادهای هوشمند می توانند با محیط خارجی ارتباط برقرار کنند.

هدف چین لینک دسترسی به داده هایی است که می توانند توسط بلاکچین های مختلف استفاده شوند و اطمینان حاصل شود که ارتباط بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی وجود دارد. تیم این پلتفرم سعی در ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز ارائه دهنده خدمات دارد.

از توکن های لینک برای پرداخت خدمات اپراتورهای نود هنگام ارائه داده از منابع خارجی استفاده می شود . در حالی که اپراتورها کارمزد را بسته به تقاضای منابع خارجی تعریف می کنند.

ویژگی های ارز دیجیتال چین لینک ( Chainlink )

تمرکز اصلی چین لینک کار با قراردادهای هوشمند است. چین لینک قرارداد هوشمند را با دسترسی به هر API خارجی که می خواهید به آن متصل کنید فراهم می کند. بنابر این، امکان پرداخت از طریق قرارداد به هر سیستم پرداخت یا شبکه بانکی وجود دارد.

قراردادهای هوشمند چین لینک در خدمت سه عملکرد می باشد :

1.ارزیابی اعتبار : کاربران می توانند از قراردادهای هوشمند با محدوده خاصی از پارامترها استفاده کنند. اوراکل هایی که قوانین شبکه را نقض می کنند و داده های نادرستی را ارائه می دهند مجازات می شوند. در مواردی که قرارداد هوشمند تعداد کافی برنامه را دریافت می کند، توافق نامه خدمات با چین لینک آغاز می شود.

2.کار با داده های خارجی : هنگامی که اوراکل های خارجی انتخاب می شوند، آنها یک توافقنامه را برنامه ریزی می کنند و داده های درخواستی را تحویل می دهند.

3.تجمع : به عنوان گام سوم، قرارداد تجمع، تمام داده های منتقل شده توسط اوراکل های خارج از زنجیره را جمع آوری می کند و سپس آنها را به طور متوسط برای ایجاد یک پاسخ جمع می کند.

به زبان ساده، چین لینک را می توان به عنوان شبکه ای غیرمتمرکز که اطلاعات را تهیه می کند، توصیف کرد.

تعامل چین لینک ( Chainlink ) با اوراکل ( Oracle )

برای دستیابی به داده های خارج از زنجیره با استفاده از چین لینک دو قرارداد وجود دارد :

1.استفاده از داده های مرجع : قراردادهای داده های مرجع، نشان دهنده نقاط مرجع درون زنجیره ای برای دسترسی به داده های خارج از زنجیره است که اغلب به روز می شوند. بازیابی داده های پشتیبانی شده از طریق آنها در یک معامله واحد سریع و کارآمد انجام می شود.

2.درخواست و دریافت داده ها : روش دوم بازیابی داده ها از هر API خارجی را امکان پذیر می کند. هنوز هم، برای دسترسی به آن در یک معامله واحد، داده ها باید ابتدا با یک قرارداد هوشمند از اوراکل درخواست شوند تا عملکرد پاسخگویی برای پاسخ به درخواست آغاز شود.

به طور کلی ساختار چین لینک از سه نوع قرارداد هوشمند تشکیل شده است که شامل قرارداد اعتبار چین لینک، قرارداد تطبیق سفارش چین لینک و قرارداد تجمع چین لینک می باشد.

مزایا و معایب ارز دیجیتال چین لینک ChainLink

مزایا :

  1. انجام معاملات به وسیله اوراکل ها است. این موضوع سبب امنیت و همچنین سرعت می شود.
  2. نشانه های لینک طبق استاندارد ERC677 می باشد.
  3. همکاری با بزرگ ترین شرکت ها

معایب :

  1. در صورت انجام معامله اشتباه، بازگشت سرمایه غیر ممکن خواهد بود.
  2. بلاک چینی که ارز دیجیتال چین لینک در آن فعالیت می کند، مشکلات را در بخش های کوچک حل می کنند.

چین لینک ChainLink در چه بخش هایی کاربرد دارد؟

  • سیستم های پرداختی
  • پرداخت بانکی
  • ایجاد شبکه های پرداختی
  • استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف در قراردادهای هوشمند
  • صرافی های غیرمتمرکز

در قراردهای هوشمند می توان پرداخت ها را با استفاده از ارزدیجیتال بلاکچین مربوط به آن ارز انجام داد.همچنین این قراردادهای هوشمند را می توان به سیستم های بانک متصل کرد تا با استفاده از این موضوع از مزایای این اتصال مثل پرداخت های بین المللی بهره مند شد. کارت های اعتباری ارز لینک را می توان در دسترس با قرار دادهای هوشمند قرارداد تا به این صورت شبکه ای همانند پی پال که یک شبکه پرداخت است به وجود آورد. با استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف در قراردادهای هوشمند می توان پرداخت ها را با هر ارز دیجیتالی انجام داد. با طراحی صرافی های غیرمتمرکز می توان قرار دادهای هوشمند را به حساب هایی که درون شبکه بلاکچین موردنظر نیستند، بدون نیاز به متصل کردن کیف پول و صرافی در دسترس قرار داد.

روند قیمت ارز دیجیتال چین لینک ( Chainlink )

به هنگام نگارش این مقاله قیمت ارز دیجیتال چین لینک برابر با 17.88 دلار است و حجم معاملات 24 ساعت این رمز ارز برابر با 587720028 دلار می باشد. قیمت ارز دیجیتال چین لینک در 24 ساعت گذشته 0.82% کاهش یافته است و در حال حاضر در سایت CoinMarketCap رتبه 23 را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که این ارز دیجیتال در 20 فوریه سال 2021 به ATH (سقف تاریخی) خود رسیده است.

آینده ارز دیجیتال چین لینک

با توجه به فناوری گسترده ای که پشت ارز دیجیتال چین لینک وجود دارد باعث شده است که پتانسیل این رمز ارز گسترش یابد. به نظر می رسد که چین لینک تا پایان سال 2025 شاهد صعود چشمگیری خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله گفته شد که چین لینک یک شبکه غیر متمرکز از نودها می باشد که امکان بارگذاری و بارگیری اطلاعات در بلاکچین را  فراهم می کند. در این مقاله به بحث در ارتباط با عملکرد چین لینک پرداختیم و مطالبی را مبنی برویژگی های رمز ارز چین لینک برای شما فراهم آوردیم.

منبع : وال هالا کریپتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا