اخبار

قیمت جهانی پردازنده‌های گرافیکی برای جبران کاهش درآمد استخراج کاهش می یابد!

افت شدید قیمت پردازنده‌های گرافیکی، فرصت کوچکی را برای ماینرهای کوچک باز کرد تا قطعه‌ای از تجهیزات استخراج قدرتمندتر و کارآمدتر را تهیه کنند.

در نتیجه مستقیم کاهش قیمت بیت کوین (BTC)، کل درآمد استخراج‌شده توسط ماینرها در کارمزد تراکنش‌ها و پاداش‌های استخراج به پایین‌ترین حد یک ساله خود نزدیک به 15 میلیون دلار در 4 جولای کاهش یافت. با این حال، کاهش همزمان قیمت کارت‌های گرافیک یا GPU به ماینرها کمک می کند تا هزینه های عملیاتی خود را در میان بازار نزولی مستمر جبران کنند.

درآمد استخراج بیت کوین در یک دوره 9 ماهه 79.6 درصد کاهش یافت، از زمانی که در 25 اکتبر 2021 به بالاترین سطح خود یعنی 74.4 میلیون دلار رسید. علاوه بر این، کمبود تراشه جهانی و همه گیری ویروس کرونا قیمت های مهم ترین بخش را افزایش داد. یک ریگ ماینینگ – واحد پردازش گرافیکی (GPU) – تاثیر بیشتری بر سود ماینرها دارد.

با از سرگیری فعالیت‌های تولیدکنندگان کارت در سراسر جهان، قیمت‌های GPU با کاهش شدید قیمت برخی از کارت‌ها با قیمت کمتر مواجه شده است. تنها در ماه مه، قیمت GPU به طور متوسط بیش از 15 درصد کاهش یافت زیرا عرضه بیش از تقاضای بازار بود. علاوه بر این، هجوم اخیر در پردازنده‌های گرافیکی، فروشندگان در بازارهای ثانویه را مجبور کرده است که قیمت‌های گزاف خود را در سکوهای استخراج دست دوم پایین بیاورند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا