اخبار

دولت اندونزی به دنبال گزاشتن 0.1 درصد مالیات بر روی دارایی های کریپتو

مقدمه

طبق گزارش‌ها، دولت اندونزی در حال برنامه‌ریزی برای اعمال مالیات 0.1 درصدی بر عایدی سرمایه بر روی سرمایه‌گذاری‌های کریپتو و همچنین مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات بر ارزش افزوده برای تراکنش‌های دارایی دیجیتال از اول ماه مه است.

بر اساس گزارش جمعه رویترز، هستو یوگا ساکساما، سخنگوی اداره مالیات اندونزی، گفت که این کشور “مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده” را بر دارایی های رمزنگاری اعمال خواهد کرد “زیرا آنها کالایی هستند که توسط وزارت تجارت تعریف شده است” و “نه یک کالا”. واحد پول.” طبق گزارش‌ها، دولت همچنان در حال بررسی نحوه اجرای چنین مالیات‌هایی است، اما قوانینی که در واکنش به همه‌گیری این همه‌گیری تصویب شد، زمینه را برای جمع‌آوری درآمد از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال فراهم کرد.

آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالا در اندونزی

که با نام باپبتی نیز شناخته می شود، گزارشی را تأیید کرد که در فوریه 2022، تراکنش های ارزهای دیجیتال در این کشور به 83.8 تریلیون روپیه رسید – تقریباً 5.8 میلیارد دلار. علاوه بر این، تعداد دارندگان کریپتو بیش از 11 درصد افزایش یافته است، از 11.2 میلیون در سال 2021 به 12.4 میلیون نفر.

کوین تلگراف گزارش داد که مقامات دولت اندونزی بارها به فکر وضع مالیات بر تراکنش های رمزنگاری شده بودند، حتی اگر از اوایل سال 2014 به شهروندان خود در مورد استفاده از دارایی های دیجیتال برای پرداخت ها هشدار داد. ، در دسامبر 2020 و در فوریه 2021 از 13 صرافی به عنوان کسب و کارهای دارای مجوز کریپتو نام برد.

شورای ملی علما در اندونزی ، گفت که رمزارز به عنوان ابزار تراکنش همان پول است و باید چارچوب قانونی و بر روی آن مالیات اعمال شود این شورا مالیات 0.1 درصدی بر روی دارایی های کریپتو را در نظر دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا