اخبار

سقوط دو پروژه بزرگ رمزارزی

در سال جاری میلادی، شاهد  یعنی ترا و FTX بودیم. همین موضوع باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین تنظیم‌کنندگان شده است. در همین راستا، سر جان کانلیف (Sir Jon Cunliffe)، معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس، اعلام کرده که در حال بررسی مقررات است. به گفته کانلیف، پس از سقوط FTX، صنعت کریپتو به نظارت بیشتری نیاز دارد.

یکی از مسائلی که بازار جهانی ارزهای دیجیتال را تحت‌الشعاع قرار داد، سم بنکمن-فرید و صرافی سقوط‌کرده او، FTX، بود که منجر به افزایش فشار فروش در بازار شد. بنکمن-فرید و سقوط صرافی FTX نه تنها بر ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشتند، بلکه طرز تفکر متعصبان مالی سنتی در مورد بازار کریپتو را نیز تحت تأثیر قرار دادند.

با افزایش دوباره شک و تردیدها در مورد ارزهای دیجیتال، رسانه‌های اصلی در مورد احتمال به زندان افتادن بنکمن-فرید صحبت می‌کنند. در این میان، یک مقاله منتشرشده در مجله فورچون (Fortune) استدلال کرده که بنکمن-فرید می‌تواند از زندان در امان باشد؛ زیرا صرافی FTX یک کسب‌وکار برون مرزی است که دفتر مرکزی آن در باهاما قرار دارد. به همین دلیل، وکلای مدافع می‌توانند استدلال کنند که اقدامات مدیران آن خارج از دسترس ایالات متحده و به عبارتی، خارج از دسترس وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است.

وکیل دیگری ادعا می‌کند که رفتار بنکمن-فرید و رویه کسب‌وکار صرافی FTX نشان‌دهنده تقلب است. بنابراین، بنکمن-فرید ممکن است به حبس محکوم شود. با این حال، با نگاه کردن به وضعیت دو کوان (Do Kwon) و اکوسیستم فروپاشیده ترا (Terra)، مدیرعامل سابق FTX ممکن است با مجازات‌های بزرگی مواجه شود، اما زندان بعید به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، مقامات نظارتی مالی بلژیک اخیراً اعلام کردند که بیت کوین و اتریوم (ETH) را به عنوان اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرند. اداره خدمات مالی و بازار بلژیک (FSMA) در گزارش اخیر خود توضیح داده که بخش ارزهای دیجیتال می‌تواند در آینده منظم‌تر شود.

بنابراین، در میان یک محیط اقتصاد کلان نامطمئن، ارزهای دیجیتال ممکن است در آینده با مشکلات و مقررات بیشتری روبه‌رو شوند.

منبع:یوتودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا