مقالاتاخبارترید و ماینینگ

نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (17 خرداد)

در روزهای پایانی ماه گذشته، بیت کوین پس از شکستی صعودی بالاتر از سطح 30000 دلار، به بالاترین سطح چند هفته‌ای خود یعنی بالای 32000 دلار رسید. ولی در آن نقطه شکست خورد و یک روز بعد به سرعت تا مرز 29000 دلار کاهش یافت.

پس از چند روز معاملات ساید که در آن رمزارز اول بازار بیشتر در حدود تراز 30000 دلار در نوسان بود، این دارایی دیروز دوباره قدرت گرفت واین بار گاوها موفق شدند آن را به سمت تراز 32000 دلار هدایت کنند. در حالی که جامعه برای یک مرحله صعود دیگر آماده می شد، سناریوی قبل بار دیگر تکرار شد و قیمت بیت کوین تقریباً 3000 دلار در چند ساعت سقوط کرد. این اتفاق منجر به لیکوئید شدن تعداد زیادی پوزیشن لانگ و زیان گسترده معامله گران شد.

در حال حاضر، BTC مقداری از ارزش از دست رفته خود را پس گرفته است اما همچنان زیر 30000 دلار معامله می شود. در نتیجه این تغییرات، ارزش بازار آن به 565 میلیارد دلار رسیده و دامیننس آن همچنان بالای 46٪ است.

سقوط آلتکوین ها

دیروز شاهد جهش ملموس آلت کوین ها بودیم، اما این روند مدت زیادی طول نکشید و با معکوس شدن مسیر حرکت، کل بازار کریپتو یکپارچه قرمزپوش گردید. برای مثال، اتریوم با رسیدن به مارک 1900 دلار در این مسیر پیشگام بود. هرچند، اکنون دومین رمزارز پایه بزرگ بازار به دنبال کاهش 7 درصدی خود در تایم فریم روزانه، زیر 1800 دلار ایستاده است.

پس از گمانه زنی های انجام شده درباره تحقیقات سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره BNB، این ارز با 9 درصد کاهش به زیر 300 دلار رسیده است. کاهش قیمتی مشابه نیز در رمزارزهایی مثل کاردانو، پولکادات، سولانا و آوالانچ مشاهده شده است.

در همین حال، ریپل، دوج کوین و ترون با افت کمتری نسبت به سایر آلتکوین‌های دارای ارزش بازار زیاد، به منطقه قرمز وارد شده اند. ضررهای بیشتر هم در میان آلتکوین هایی مانند ICP، Convex Finance، Aave، THORChain، Neo، Chiliz، The Graph مشهود است.

در نهایت، ارزش تجمعی بازار ارزهای دیجیتال تقریباً 100 میلیارد دلار در یک روز کاهش یافته و به حدود 1.2 تریلیون دلار رسیده است.

 

منبع : cryptopotato

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا