مقالاتاخبارترید و ماینینگ

جنگ اوکراین حقایق جالبی در مورد رمزارزها روشن کرد!

نصف شدن ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر نشان داد که دارایی‌های دیجیتال در شرایط بحران اقتصادی مانند سقوط اخیر بازار سهام، اصلا قابل‌اعتماد نیستند.
جنگ روسیه و اوکراین و اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای کاهش حمایت‌های پولی، سرمایه‌گذاران را وادار کرده که از دارایی‌های پرخطر مانند سهام به جایگزین‌های امن‌تری روی بیاورند. شرایط اخیر بازار ارزهای دیجیتال نشان داد که این بازار در میان این جایگزین‌ها جایی ندارند.
در هفته گذشته با افزایش فشار فروش ارزهای دیجیتال، حتی قیمت تتر نیز برای مدت کوتاهی به زیر یک دلار کاهش پیدا کرد.
این سقوط نشان داد که بازار ارزهای دیجیتال تا چه اندازه به بازار سهام وابسته است. بانک مرکزی آمریکا قول داده که سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را اتخاذ کند. economist intelligence unit گفته که انتظار دارد نرخ بهره وام‌های آمریکا با افزایش هفت واحدی تا اوایل سال ۲۰۲۳ به ۲.۹ درصد برسد.
با ادامه این روند، بازار سهام قطعا برای سرمایه‌گذاران جذاب نخواهد بود. شاخص S&P‌ نیز در ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. روند بازار نشان می‌دهد که کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال حتی از بازار سهام نیز بیشتر است.
با این‌ حال نیشال شتی (Nischal Shetty) یکی از بنیان‌گذاران صرافی WazirX با اشاره به اینکه بازار در حال حاضر نزولی است، این شرایط را فرصت خوبی برای خرید دانسته است.

 

منبع : کوارتز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا