مقالاتاخبارترید و ماینینگ

تحلیل قیمت مانا در هفته دوم اردیبهشت ماه

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم تحلیلی Coinglass، بسیاری از معامله‌گران به جای خرید بیشتر به دنبال فروش دیسنترالند (MANA) هستند. این بدان معناست که موضع اکثر فعالان بازار نسبت به این ارز دیجیتال نزولی است. ساختار بازار نیز در حالت کلی به نفع خرس‌ها است.

به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، به نظر می‌رسد که یک الگوی برگشتی صعودی در نمودار این رمزارز در حال شکل‌گیری است. این الگوی برگشتی صعودی در نمودار رمزارز دیسنترالند، یک الگوی کنج نزولی (falling wedge) است که در نمودار زیر با خطوط سفید رنگ مشخص شده است.

نمودار شمعی یک ساعته قیمت رمزارز مانا به همراه الگوی کنج نزولی :

 

در دو هفته گذشته، قیمت MANA در محدوده حمایتی ۲٫۰۹ دلار قرار داشت. اما با افزایش فشار فروش، قیمت این رمزارز کاهش یافت. پس از این افت قیمتی، محدوده ۲ دلار در روزهای گذشته به عنوان حمایت عمل کرد، اما این حمایت نیز اکنون شکسته شده و سطح ۲ دلار به یک سطح مقاومتی تبدیل شده است.

در صورتی که مانا بتواند از خط روند بالایی الگوی کنج عبور کند، می‌توانیم شاهد بریک‌ آوت و حرکت به سمت ۲٫۱ دلار باشیم. با این حال، لازم به ذکر است که احساس «ترس شدید» همچنان بر بازار حاکم است.

در این میان، نزدیک به یک هفته است که شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر سطح خنثی (۵۰) قرار دارد و رالی جزئی این رمزارز در ۲۵ آوریل (از ۱٫۸۴ دلار به ۲ دلار) هم یک استثنا بود.

شاخص‌های تکنیکال رمزارز مانا :

 

شاخص حجم تعادلی (OBV) نیز در یک سراشیبی نزولی قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران در روزهای اخیر فعالیتی نداشته‌اند. شاخص CVD نیز که نسبت خریداران و فروشندگان را ردیابی می‌کند، در چند روز گذشته میله‌های نزولی قوی‌ای را ثبت کرده که نشان می‌دهد فروشندگان در بازار غالب بوده‌اند.

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که در حالت کلی، ساختار بازار رمزارز مانا نزولی بوده و شاخص‌ها نیز فروش قوی‌ای را نشان می‌دهند. این وضعیت احتمالاً در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت. با این حال، به دلیل شکل‌گیری الگوی کنج نزولی، ممکن است شاهد جهش جزئی قیمت رمزارز MANA به سمت ۲ دلار باشیم.

 

منبع : کوین گلس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا