اخباررمزارز

بیت کوین کمیاب تر می شود زیرا 1.2 ملیون بیت کوین از چرخه گردش خارج می شود.

همانطور که اخیراً در مورد بحران صرافی FTX مشاهده شد، عدم شفافیت در مورد اثبات ذخایر یک صرافی رمزارزی، دلیل اصلی سقوط ناگهانی آنها بوده است. داده‌های تاریخی مربوط به فروپاشی‌های دنیای کریپتو نشان می‌دهند که ۱۴ صرافی رمزارز، روی هم، مسئول خارج شدن ۱،۱۹۵،۰۰۰ بیت کوین (۶٫۳ درصد از ۱۹٫۲ میلیون بیت کوین در گردش) از بازار هستند. از بین این صرافی‌ها، Mt. Gox با از دست دادن ۶۵۰ هزار بیت کوین در صدر است.

یکی از بزرگترین عوامل متمایزکننده بیت کوین (BTC) از ارزهای فیات و اکثر ارزهای دیجیتال، محدودیت ۲۱ میلیون واحدی عرضه کلی آن است. با این حال، سقوط تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال در دهه گذشته، باعث کاهش عرضه در گردش بیت کوین و در نتیجه، افزایش کمیابی این ارز دیجیتال شده است.

اگرچه ارزش بیت کوین ارتباط مستقیمی با کمیابی آن دارد، اما به گفته کارشناسان، وجود بیت کوین‌های جعلی نیز در حال حاضر اکوسیستم را تهدید می‌کند. طبق گزارش‌ها، حداقل ۸۰ دارایی رمزارزی در نام خود «بیت کوین» دارند که هدف آنها، صرفاً گمراه کردن سرمایه‌گذاران بیت کوین است. در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که این بیت کوین‌های جعلی را خریداری می‌کنند، بر افزایش قیمت بیت کوین اصلی تأثیر منفی می‌گذارند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا