مقالاتترید و ماینینگرمزارز

ارز دیجیتال نکسو Nexo؛ یک مکانیزم وام دهی

مقدمه

اگر در تلاشید که از کار پلتفرم‌های مدیریت دارایی‌های رمزارزی سر در بیاورید، شما تنها نیستید. حتی در سال 2020 نیز سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همانند سال‌های آغازین این نوع دارایی‌ها، ناشناخته باقی مانده است. هر چه که می‌گذرد، افراد بیشتری به پلتفرم‌های پس‌انداز و وام ‌دهی احساس نیاز پیدا می‌کنند. این پلتفرم‌ها بستری را فراهم کرده‌اند که مشتریان بتوانند با استفاده از آنها خرید کنند و دارایی‌های خود را مدیریت کنند؛ و در عین حال با تمامی قوانین و تنظیمات مربوط به انواع دارایی منطبق هستند.

ارز دیجیتال نکسو (Nexo) چیست؟

اگر ارز دیجیتال دارید، باید بدانید که این نوع دارایی‌ توسط IRS (سازمان مالیاتی آمریکا) به عنوان مایملک و دارایی به رسمیت شناخته شده است. تعیین دارایی توسط سازمان مالیاتی آمریکا به این معنی است که شما باید بدانید که در معاملات مالی خود در طول سال، چه چیزهایی را فروخته‌اید، ارسال کرد‌ه‌اید، مبادله کرده‌اید یا نیاز دارید. مشتریان می‌خواهند که در حساب‌های پس‌انداز، وام و سایر ابزارهای مالی کریپتو، اختیارات و انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشند.

ارز دیجیتال Nexo یک پروژه‌ رمزارز است که به دست یک شرکت فین‌تک بزرگ، باسابقه و خوشنام طراحی شده است. به محض اینکه کارکرد آن به بهره‌برداری رسید، توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ زیرا یک سرویس وام‌دهی را ارائه می‌داد که به موجب آن مشتریان می‌توانستند از ارزهای دیجیتال خود به عنوان وثیقه استفاده کنند.

دارندگان نکسو (NEXO) می‌توانند با حفظ مالکیت خود بر دارایی‌های دیجیتالی‌شان، ارز فیات به دست آورند. شیوۀ کار به این صورت است که وام‌گیرندگان در ازای استیکینگ ارزهای دیجیتال خود به عنوان پشتوانه، ارز فیات دریافت می‌کنند.

وجوه وام تقریباً به هر طریقی که بخواهید به دستتان می‌رسد؛ مثلاً با سیستم حواله بانکی ACH به حساب‌تان منتقل می‌شود یا به یکی از کارت‌های بدهی‌تان اضافه می‌شود.

وامی دریافتی را می‌توان به آسانی با استفاده از ارزهای دیجیتال یا ارز فیات بازپرداخت کرد. ممکن است پلتفرم‌هایی را بشناسید که در آنها تأییدیه وام صرفاً با ارز فیات انجام می‌شود، اما نکسو در مسیری متفاوت پیش می‌رود.

مزیت توکن نکسو (NEXO)

بازار در حال حاضر نوسان زیادی دارد و پیوسته در حال تغییر است. این وپژگی بازار باعث شده که ارزش برخی از ارزهای دیجیتال مثلا تا 47 درصد سقوط کند. اما نکسو از یک توکن دارای مزیت (Token Advantage) و پلتفرم مجهز به خدمات کاملاً کاربردی برخوردار است. علاوه بر این، نکسو (Nexo) نسبت به محافظت از دارایی کاربران متعهد است.

Nexo دریافته است که برای حفظ استاندارد نسبت وام به ارزش، لازم است که بر دارایی کاربران نظارت و سرپرستی داشته باشد. این حالت مخصوصاً هنگامی پیش می‌آید که بازار ناپایدار و متلاطم باشد؛ دقیقاً مشابه با حالتی که اقتصادهای جهانی از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا با آن مواجه شده‌اند. سود تقسیمی نکسو (Nexo) دارای نرخ بهره مرکب 8% است و می‌تواند کاربران را در Stack توکن‌های نکسو یاری کند.

نکسو بابت برنامه کسب درآمد مناسب خود معروف است که از طریق اپلیکیشنی کاربر‌پسند و ساده، برداشت‌ وجوه را ممکن می‌سازد.

حتی اگر در دنیای ارزهای دیجیتال تازه‌وارد باشید، نکسو امکانی را فراهم کرده تا بتوانید پرتفوی خود را به عنوان وثیقه گرو بگذارید. علاوه بر این می‌توانید وام خود را بازپرداخت کنید و بدون آنکه سرمایه‌گذاری اصلی‌تان از بین برود، درآمد خود را در هر راهی که می‌خواهید صرف کنید.

سیستم وام در ارز دیجیتال نکسو (Nexo)

نکسو وام‌های خود را به صورت جهانی عرضه می‌کند. اگر ارز دیجیتال در اختیار دارید، می‌توانید از وام‌های سودمند و منحصربه‌فرد نکسو بهره‌مند شوید. وام‌های نکسو صرفاً با وثیقه دریافت می‌شوند، در نتیجه به هیچ وجه نیازی نیست که از چک اعتباری استفاده کنید یا فرآیند تأیید وام را از سر بگذرانید.

این تقاضای مصرفی بی‌سابقه‌ای است که فرصت‌های جدیدی را از قبیل تشکیل خطوط اعتباری آنی ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. با استفاده از این امکان، تعداد کاربران و مشتریان بیشتری از وجوه نظیر به نظیر (Peer to Peer) و وام بهره‌مند می‌شوند.

وام ‌دهی نکسو (Nexo) به دلیل برخورداری از وثیقه محدود است. اما این گزینه برای کسانی که قصد ندارند فعلاً ارزهای دیجیتال خود را بفروشند، عالی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، مجبور نیستید عواید آتی خود را از دست بدهید، می‌توانید ارز فیات را جهت رفع نیاز‌های خود به کار برید.

نحوه وام دهی پلتفرم نکسو (Nexo) چگونه است؟

رمز ارز خود را در حساب نکسو سپرده‌گذاری کنید.

Nexo رمزارز ها را در شرایطی عرضه می‌کند که توسط شرکت امنیتی مشهور و معتبر BitGo محافظت می‌شوند. می‌توانید وام خود را در بیش از 200 حوزه قضایی دریافت کنید. علاوه بر این می‌توانید وام نکسو خود را بر حسب 45 رمزارز مختلف وصول کنید.

از آنجا که نکسو نوعی دارایی مالی جدید است، بنابراین می‌تواند از طریق سپرده‌گذاری دارایی‌های دیجیتال، تأمین مالی کند. از نمونه‌های این نوع دارایی مالی جدید می‌توان به بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و دش کوین اشاره کرد. نکسو عنصر تهدید‌کننده‌ای برای صنعت وام ‌دهی سنتی محسوب می‌شود.

سیستم ارز دیجیتال نکسو (Nexo) این امکان را فراهم کرده که افراد بتوانند با وثیقه گذاشتن ارزهای دیجیتال خود، وام دریافت کنند.

زمانی که ارز دیجیتال خود را در حساب نکسو سپرده‌گذاری می‌کنید، دارایی شما با همکاری شخص ثالث یعنی شرکت امنیتی BitGo که گواهینامه SOC 2 Type 2 دارد، در Cold Storage (ذخیره سازی بدون اتصال به شبکه) نگهداری می‌شود.

ایجاد خط اعتباری بدون چک اعتباری

شما از طریق سیستم خودکار Nexo، یک خط اعتباری دریافت می‌کنید. با استفاده از شرکت امنیتی BitGo به عنوان متولی شخص ثالث، مبلغ 100 میلیون دلار تحت بیمه شرکت لویدز لندن قرار می‌گیرد. یعنی مادامی که وجوه و دارایی خود را نزد نکسو گرو می‌گذارید، تحت پوشش بیمه خواهند بود.

نکسو قادر است به عنوان یک شرکت وام‌دهنده در بیش از 200 حوزه قضائی وام‌های فوری اعطا کند و این امکان را فراهم کند که افراد بتوانند 15 نوع دارایی مالی را وثیقه بگذارند و در ازای آن، وام‌های فوری بر حسب 45 ارز فیات دریافت کنند.

ارائه دو گزینه مالی در ارز دیجیتال نکسو

دو گزینه وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید از طریق کارت اعتباری نکسو پول خرج کنید یا مبلغ وام را از طریق حساب بانکی خود برداشت کنید. در هر صورت، پول را مطابق میل خود خرج می‌کنید و درصد نرخ بهره سالیانه پولی که خرج می‌کنید حدوداً از 5.9 % آغاز می‌شود.

نکسو کارمزد پنهان ندارد و در یک فرآیند بسیار شفاف، خدمات پس‌انداز و وام را ارائه می‌کند. هر مقداری که بدهکار باشید، از محدوده مجاز کسر می‌شود؛ در نتیجه لازم نیست نگران آن باشید. شما همچنین می‌توانید رمز ارزها و توکن‌های خود را در کیف پول نکسو (Nexo) سپرده‌گذاری کنید.

خدمات اصلی سپرده گذاری نکسو

خدمات اصلی وام ‌دهی که نکسو (Nexo) ارائه می‌دهد، شامل خدمات وام‌ دهی با پشتوانه رمزارز و همچنین حساب پس‌انداز با سود بالا است. هر کدام از این خدمات، منافع و مزایای منحصربه‌فردی دارد.

خدمات وام‌دهی با پشتوانه رمزارز

کاربران با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانند بیش از 10 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، لایت کوین و بایننس را سپرده‌گذاری کنند. هنگام دریافت وام نیز می‌توانند آن را به صورت ارز‌های فیات از قبیل دلار آمریکا، دلار کانادا، ین ژاپن، پوند بریتانیا و یورو انتخاب کنند.

پس از سپرده‌گذاری، درصد نرخ بهره سالیانه را از بین دو نرخ 5.9% و 11.9% انتخاب می‌کنید که زمان و چگونگی بازپرداخت وام را تعیین می‌کند.

خدمات مبتنی بر حساب پس‌انداز با بهره بالا

با استفاده از این خدمات می‌توانید از سپرده‌هایتان بهره دریافت کنید که به صورت ارز فیات خواهد بود. برخی از ارزهای فیات مانند دلار آمریکا (USD)، یوروی اتحادیه اروپا (EUR) و پوند بریتانیا (GBP) و همچنین تعدادی استیبل کوین از جمله سای (SAI)، تتر (USDT)، TUSD و پکس (PAX). هنگامی که کاربران 8% از آن را دریافت می‌کنند، هر طور که صلاح بدانند می‌توانند بر آن بیفزایند یا آن را برداشت کنند.

بهره مرکبی که Nexo به کاربران خود اختصاص می‌دهد، این امکان را فراهم ساخته که کاربران بتوانند به صورت روزانه مبالغ بیشتر و قابل‌توجهی را در حساب خود نگهداری کنند. نکسو در ازای ارائه‌ این نوع خدمات، کارمزد دریافت نمی‌کند.

کارت Nexo

مستر‌کارت (MasterCard) کارت اعتباری نکسو را از طریق پذیرش در فروشگاه‌ها، فروش آنلاین و دستگاه‌های خودپرداز ضمانت می‌کند. دارندگان کارت اعتباری Nexo می‌توانند به ازای هر تراکنش خریدی که از کیف پول نکسو استفاده کنند، 5% از مبلغ خرید را به خود اختصاص دهند. اعتبار دارندگان کارت اعتباری نکسو به میزان اعتباری که نزد نکسو دارند محدود است.

مقدار حداقل اعتبار و وام، حدود 500 دلار و مبلغ حداکثر آن حدود 2 میلیون دلار است.

علی‌رغم فوری بودن وام‌های نکسو، ممکن است بسته به نوع امنیت KYC/AML (احراز هویت/ مبارزه با پولشویی) لازم باشد که 24 ساعت منتظر بمانید. اما در اکثر موارد می‌توانید وام یا اعتبار خود را در همان روزی که اقدام می‌کنید، دریافت کنید.

اگر بازپرداخت اقساط وام معوق شود و یا ارزش وثیقه کاهش یابد، نکسو (Nexo) برای جبران آن، تعدادی از سپرده‌هایتان را به فروش می‌رساند.

نباید نسبت به این مسئله بی‌توجه باشید؛ زیرا نکسو در این راستا با ارسال نامه و ایمیل هشدار شما را مطلع می‌کند و اگر اقدامی نکنید، ممکن است Nexo برای جبران کاهش ارزش وثیقه یا اقساط معوق، سپرده‌های شما را بفروشد.

چه کسانی واجد شرایط دریافت وام نکسو هستند؟

خبر خوب اینکه پلتفرم نکسو تقریباً برای همه دسترس است. برای درخواست وام لازم است در پلتفرم ارز دیجیتال nexo.io افتتاح حساب کنید و در آن وثیقه گرو بگذارید. علاوه بر این باید فرآیند تأیید ابتدایی و پیشرفته را انجام دهید. همچنین لازم است برای دریافت وام، اطلاعات KYC/AML خود را وارد کنید.

در حال حاضر نکسو برای بازپرداخت وام از انتقال ارز فیات در چندین کشور و حوزه قضائی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید لیست کشورهایی را که انتقال ارز فیات در آنها ممکن است بررسی کنید.

نسبت وام به ارزش (LTV)

نسبت وام به ارزش (Loan to Value) برای تعیین خطوط اعتباری بر اساس میزان سپرده وثیقه به کار می‌رود. این نسبت بیانگر مبلغ وام به ارزش وثیقه است. توازن دقیق مقدار وام به ارزش وثیقه برای تعیین نسبت LTV لازم است.

به میزانی که ارزش وثیقه نوسان کند، نسبت LTV نیز بالا و پایین می‌رود. معنای آن در عمل این است که آستانه و حد نصاب نسبت LTV نکسو در 83.3% تنظیم می‌شود.

نکسو به صورت خودکار در LTV 83.3% بازپرداخت وام را آغاز می‌کند و احتمالاً پیش از آغاز این فرآیند به شما اطلاع خواهد داد.

تخفیف توکن و ارز داخلی نکسو

این پلتفرم، توکن داخلی نکسو (NEXO) را هم به عنوان یک مزیت در بر می‌گیرد و با استفاد از آن در نرخ بهرۀ سالیانۀ وام دریافتی، تخفیف می‌دهد. اگر درصد نرخ بهره سالیانه (APR) برای شما 10.8% باشد، در این صورت با اعمال تخفیف 50% به 5.4% تبدیل می‌شود. این حالت تنها در صورتی رخ می‌دهد که از توکن‌های نکسو به عنوان وثیقه یا بازپرداخت وام استفاده کنید.

ویژگی های توکن نکسو – مزایا و معایب

مزایا

  • تمام دارایی‌های نگهداری‌شدۀ نکسو (Nexo) تا 100 میلیون دلار بیمه شده‌اند.
  • نرخ بهره رقابتی بالا
  • نرخ بهره بالا بر حسب یورو
  • اپلیکیشن و وبسایت نکسو کاربری ساده‌ای دارند.
  • پشتیبانی از حساب‌های تجاری
  • برخورداری از درجه امنیتی نظامی از جمله سردخانه و گاوصندوق‌های کلاس 3 از طریق سیستم SOC 2 Type 2 شرکت امنیتی .BitGo
  • سیستم‌های مدیریت امنیت و اطلاعات نکسو با نظارت CISQ یعنی یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان گواهینامه سیستم مدیریت که با استاندارد ISO/IEC 27001:2013 سازگار هستند، اجرا می‌شود.
  • انعطاف‌پذیری کامل، بدون هزینه و امکان انصراف در زمان دلخواه
  • امکان کسب درآمد اضافی تا 30% با استفاده از توکن‌های نکسو

معایب

  • عدم امکان خرید رمزارز در اپلیکیشن
  • عدم امکان مبادله رمزارز در اپلیکیشن
  • کسب نرخ‌های بالاتر، تنها با استفاده از توکن نکسو (NEXO) ممکن است.

سخن پایانی

ارز دیجیتال نکسو (Nexo) یک پروژۀ رمزارز است که خدمات خود را به وام ‌دهی بر مبنای ارز دیجیتال متمرکز کرده است. شیوه‌ کار به این صورت است که وام‌گیرندگان می‌توانند با وثیقه گذاشتن ارزهای دیجیتال خود نزد نکسو، مبالغی وام بر حسب ارزهای فیات دریافت کنند. خدمت دیگر Nexo ارائه حساب پس‌انداز با بهره بالا است.

از مزیت‌های نکسو می‌توان به بی‌هزینه بودن خدماتش اشاره کرد. علاوه بر آن، از ارزهای فیات اصلی و ارزهای دیجیتال معروف پشتیبانی می‌کند.

حداقل مقدار وام و اعتبار، 500 دلار و حداکثر 2 میلیون دلار است. نرخ بهرۀ بازپرداخت وام نیز بسته به چگونگی و زمان بازپرداخت، 5.9% و 11.9%است. همکاری نکسو با شرکت امنیتی BitGo و Master Card باعث شده که در رواج خدمات و همچنین حفظ امنیت پلتفرم‌های خود موفق عمل کند.

منبع : وال هالا کریپتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا