مقالاتترید و ماینینگرمزارز

اتریوم دو چیست و چه تفاوت هایی با اتریوم دارد؟

در به‌روز‌رسانی بلاکچین اتریوم که آن را با نام اتریوم ۲ می‌شناسیم، توسعه‌دهندگان بیشترین تمرکز خود را بر روی بهبود مقیاس‌پذیری شبکه نسبت نسخه‌ی فعلی معطوف کرده‌اند.

آن‌‌ها با جایگزینی الگوریتم اثبات سهام (Proof Of Stake) به جای اثبات کار (Proof Of Work) یا همان فرایند استخراج، توانسته‌اند هزینه‌ی تایید تراکنش‌ها را کم‌تر کنند که در نتیجه‌ی آن کارمزد تراکنش‌ها هم کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

همچنین با استفاده از فناوری Shard Chain یا زنجیره شارد که نوعی پارتیشن‌بندی بلاکچین است؛ توان عملیاتی و سرعت شبکه به شدت افزایش یافته است که این امر نتیجه‌ی قابل قبولی در بهبود مقیاس‌پذیری بلاکچین اتریوم داشته است.

در اتریوم ۲ افزایش ظرفیت شبکه سبب بالا رفتن سرعت تراکنش‌ها شده است. میزان کارمزد تراکنش‌ها نیز در این ورژن کاهش چشم‌گیری داشته است. افزایش امنیت و پایداری شبکه از دیگر نکات حائز اهمیت در به‌روزرسانی جدید اتریوم است.

اثبات سهام چگونه شبکه اتریوم را امن‌تر می کند؟

این روش را به‌راحتی فقط با یک لب‌تاپ شخصی می‌توان انجام داد و پردازنده‌ی قوی و انرژی زیاد نیاز ندارد. برخی نرم افزارها به قدری PoS را ساده کرده‌اند که حتی از طریق تلفن‌های هوشمند نیز قابل اجراست.

این راحتی انجام فرایند Proof Of Stake، سبب می‌شود افراد بیشتری مشتاق به اثبات سهام شوند و تعداد کاربران شبکه افزایش پیدا کند. هرچه میزان مشارکت کنندگان در بستر بلاکچین بیشتر باشد، امنیت آن که توسط همین کاربران تامین می‌شود، بیشتر و شبکه غیرمتمرکز‌تر خواهد شد.

پیش بینی قیمت آینده اتریوم

همچنین به دلیل نیاز به ذخیره‌ی توکن اتر برای انجام فرایندهای‌ PoS، میزان عرضه‌ی این آلت کوین کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. این روند علاوه بر این‌که رکود و تورم شبکه اتریوم را کنترل خواهد کرد؛ می‌تواند بر روی قیمت اتریوم و سایر آلت کوین‌ها نیز تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا