اخباررمزارز

جمهوری آفریقای مرکزی مرکز رسمی رمزنگاری “Sango” را راه اندازی می کند.

مدت کوتاهی پس از تایید بیت کوین (BTC) به عنوان ارز قانونی در جمهوری آفریقای مرکزی (CAR)، دولت محلی در حال حرکت برای ارائه زیرساخت ارز دیجیتال است.

Faustin-Archange Touadera، رئیس CAR، روز سه‌شنبه در توییتر از راه‌اندازی آتی اولین ابتکار بزرگ رمزنگاری کشور با نام “Sango” خبر داد.

توادرا خاطرنشان کرد که ایجاد هاب کریپتو CAR بلافاصله پس از آن صورت می گیرد که مجلس ملی به اتفاق آرا بیت کوین را به عنوان ارز قانونی تصویب کرد.

ریاست CAR قبلاً پروژه Sango را به عنوان پلت فرم قانونی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در صفحه رسمی فیس بوک دولت معرفی کرده بود. پلتفرم Sango به عنوان “اولین ابتکار ارز دیجیتال” CAR قرار می گیرد.

بر اساس وب سایت رسمی Sango که در بیانیه ذکر شده است، پلت فرم Sango توسط مجلس ملی راه اندازی شده است و توسط دولت CAR و رئیس جمهور حمایت می شود.

در بیانیه ریاست جمهوری آمده است: «ساخت اولین هاب کریپتو قانونی در قلب آفریقا، تجربه کریپتو را با ارتقای پذیرش بیت کوین به سطح بعدی بهبود می بخشد و به طور بالقوه نامتعارف ترین فضا را در جهان به ارمغان می آورد.

توادرا با اشاره به اینکه پذیرش بیت کوین “امکانات غیرقابل تصور” را برای توسعه و تحول کشور فراهم می کند، اظهار داشت:

هاب کریپتو، بیت کوین […] و کریپتو ابزارهایی هستند که آینده کشور ما را دوباره طراحی خواهند کرد. سانگو می‌تواند آغازگر یک دوره اقتصادی جدید با پتانسیل عظیمی باشد که نه آفریقا و نه بقیه جهان تصورش را نکرده‌اند.
رئیس جمهور همچنین گفت که بزرگترین آرزویش این است که پروژه سانگو رمزارزها را برای همه قابل دسترس کند و یک مورد بین المللی ایجاد کند که چگونه مزایای کریپتو به بردار عملکرد اقتصادی کشور تبدیل می شود. طبق گزارش ها، رئیس جمهور خاطرنشان کرد: «اقتصاد رسمی دیگر یک گزینه نیست»، و افزود که هدف پلتفرم های جدیدی مانند Sango مقابله با بوروکراسی و ترویج رقابت است.

 کاربران کریپتو در آفریقا در سال 2021 2500 درصد رشد کردند: 

CAR اولین کشور آفریقایی است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی و دومین کشور در جهان پس از السالوادور است که این کار را انجام می دهد.

در بحبوحه پذیرش رو به رشد کریپتو در این قاره، تعدادی از کشورهای آفریقایی به سمت استفاده از دارایی های دیجیتال حرکت کرده اند. در ماه آوریل، چندین کشور آفریقایی مانند کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری کنگو برنامه‌هایی را برای پذیرش ارز دیجیتال و بلاک چین برای پیشبر اقتصاد ملی در آینده فاش کردند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا