ترید و ماینینگرمزارز

آیا اتریوم تا ۷۵۰ دلار سقوط خواهد کرد؟

به گزارش سایت کوین تلگراف و بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم تحلیلی Santiment، تعداد آدرس‌های فعال روزانه شبکه اتریوم در ۲۱ اکتبر به ۱۵۲ هزار کاهش یافته که پایین‌ترین سطح آن از ماه ژوئن تاکنون است. این کاهش نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد کمتری در تعامل با شبکه اتریوم هستند.

لازم به ذکر است که این کاهش، به دنبال اصلاح ۷۳ درصدی قیمت اتریوم از رکورد تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱، یعنی حدود ۴،۸۹۰ دلار رخ می‌دهد. این همزمانی، می‌تواند به معنای دو چیز باشد: کاربران اتریوم تصمیم گرفته‌اند بازار را ترک کنند و یا تعامل خود با این شبکه بلاکچین را پس از رکود بازار متوقف کرده‌اند. تحلیلگران Santiment نیز علت این افت را «دست‌های ضعیف» می‌دانند، معامله‌گران احساساتی که در فاز نزولی یا دوران رکود قیمت‌ها، از بازار خارج می‌شوند.

در سال ۲۰۲۲، به دلیل سیاست‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی جهانی برای مهار تورم فزاینده، قیمت ارزهای دیجیتال در یک روند نزولی کلی بوده است. با ادامه افزایش نرخ تورم، خطر تداوم روند نزولی این کلاس از دارایی‌ها نیز وجود دارد و اتریوم هم از این قاعده مستثنی نیست.

احتمال سقوط تا 750 دلاری قیمت اتریوم

همچنین، با بررسی نمودار قیمت اتریوم مشاهده می‌شود که ETH/USD در داخل یک الگوی ادامه‌دهنده کلاسیک به نام مثلث صعودی (ascending triangle) معامله می‌شود و احتمال سقوط آن به پایین‌تر از خط حمایت آن وجود دارد.

 

هدف قیمتی یکی الگوی مثلث صعودی با کم کردن حداکثر فاصله بین مقاومت خط روند افقی و حمایت خط روند افزایشی از نقطه شکست، به دست می‌آید. در نتیجه، هدف نزولی اتریوم حدود ۷۵۰ دلار یا ۴۰ درصد کمتر از سطح قیمت فعلی است.

در مقابل، یک بازگشت از خط روند پایینی می‌تواند احتمال افزایش قیمت اتریوم به سمت خط روند بالایی را افزایش دهد و منجر به صعود به محدوده ۱،۸۰۰ دلار شود، یعنی ۴۰ درصد بیشتر از قیمت فعلی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا