اخباررمزارز

ویتالیک بوترین هزینه های تراکنش لایه دو اتریوم باید کمتر از 0.05 دلار باشد تا “واقعا قابل قبول” باشد.

علیرغم اینکه لایه 2 اتریوم تراکنش های نسبتا ارزانی را ارائه می دهد، ویتالیک بوترین گفت که کارمزد تمام تراکنش ها باید کمتر از 0.05 دلار باشند تا واقعا قابل قبول باشند.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، معتقد است که هزینه های تراکنش لایه 2 باید کمتر از 0.05 دلار باشد تا “واقعا قابل قبول” باشد.

بوترین آخرین نظرات را در پاسخ به پست توییتری میزبان پادکست «بدون بانک»، رایان شان آدامز، ارائه کرد که تصویری از میانگین کارمزد تراکنش‌های هشت هشت پلتفرم لایه ۲ اتریوم را به اشتراک گذاشت.

داده‌ها از L2fees.info، وب‌سایتی است که هزینه شبکه لایه ۱ اتریوم را در مقایسه با لایه‌های ۲ ساخته شده روی آن مقایسه می‌کند.

تنها لایه 2 که هزینه تراکنش مورد نظر بوترین را زیر 0.05 دلار برآورده می کند، شبکه متیس با 0.02 دلار است، با این حال، تعویض توکن در این پلتفرم همچنان 0.14 دلار هزینه دارد. کارمزدها از آنجا به شدت افزایش می یابد، 0.12 دلار به ازای هر تراکنش در Loopring و تا 1.98 دلار در هر تراکنش در شبکه آزتک.

لایه 1 اتریوم در حال حاضر با قیمت 3.26 دلار به ازای هر تراکنش و 16.31 دلار در هر مبادله توکن نسبتاً مقرون به صرفه است.

برای اینکه واقعاً کارمزد قابل قبول باشد، باید زیر 0.05 دلار باشد. اما ما قطعاً در حال پیشرفت بزرگی هستیم.

هدف تراکنش مقرون به صرفه بوترین هدفی دیرینه است که او برای اولین بار طی مصاحبه ای در سال 2017 بیان کرد که “پول اینترنتی نباید بیش از 5 سنت برای هر تراکنش هزینه داشته باشد.”

در ژانویه، بوترین گفت که همچنان بر روی این هدف است  به عنوان بخشی از یک تاپیک طولانی توییتری که در مورد برخی از چیزهای کلیدی که در 10 سال گذشته گفته یا نوشته است، ایستاده است.این هدف در سال 2017 بود و اکنون نیز هدف است. دقیقاً به همین دلیل است که ما زمان زیادی را صرف کار روی مقیاس‌پذیری می‌کنیم.»

کاهش هزینه  گس در کوتاه مدت:

Proto-dankharding نوع جدیدی از تراکنش را به نام “تراکنش blob-carrying” فعال می کند که حاوی 125 کیلوبایت داده اضافی (blob) است که توسط ماشین مجازی اتریوم (EVM) قابل دسترسی نیست. ایده کلی این است که این به مقیاس شبکه در کوتاه مدت کمک می کند و در عین حال تراکم و رقابت برای مصرف گس را کاهش می دهد و در نتیجه هزینه های گس را کاهش می دهد.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا