مقالات

نحوه استفاده از خودپرداز بیت کوین.

نحوه استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین یک کیف پول رمزنگاری و یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در دسترس، پیش نیاز استفاده از دستگاه های عابر بانک بیت کوین است.

قبل از شروع استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین، باید چند چیز را آماده کنید:

یک کیف پول رمزنگاری شده
اولین چیزی که قبل از استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین به آن نیاز دارید یک کیف پول رمزنگاری است. به طور خاص، شما به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید. کیف پول کریپتو یک برنامه یا نرم افزاری است که به شما امکان می دهد رمزارز خود را ذخیره کنید.

در این مورد، به کیف پولی نیاز دارید که به طور خاص از بیت کوین (BTC) پشتیبانی کند – کیفی که به شما امکان ارسال و دریافت بیت کوین را می دهد. پیدا کردن یک ارز خوب نباید چالشی باشد زیرا بیت کوین عملاً محبوب ترین ارز دیجیتال موجود است. کیف پول ها انواع مختلفی دارند و همگی مزایا و معایب خود را دارند.

دستگاه های خودپرداز بیت کوین هنوز به اندازه دستگاه های خودپرداز معمولی رایج نیستند، بنابراین ممکن است به راحتی آن را پیدا نکنید، به خصوص اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید. برای یافتن نزدیکترین مکان خودپرداز بیت کوین باید از یک نقشه زنده مانند نقشه خودپرداز بیت کوین یا رادار خودپرداز کوین استفاده کنید. جدای از موقعیت مکانی، این نقشه ها همچنین به شما امکان می دهند جستجوی خود را بر اساس هزینه های اپراتور، نوع ماشین و ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده فیلتر کنید.

هنگامی که یک دستگاه خودپرداز بیت کوین را در نزدیکی خود پیدا کردید، آدرس را یادداشت کنید یا موقعیت مکانی را در GPS خود مشخص کنید تا زمانی که آماده استفاده از آن هستید به راحتی آن را پیدا کنید.

نحوه خرید بیت کوین در دستگاه خودپرداز بیت کوین

هنگامی که یک دستگاه خودپرداز بیت کوین را پیدا کردید، کاری که باید انجام دهید این است:

مرحله 1: یک حساب کاربری با اپراتور ATM تنظیم کنید
بیشتر دستگاه های خودپرداز بیت کوین از شما می خواهند قبل از استفاده از دستگاه، یک حساب کاربری با اپراتور ATM ایجاد کنید. این کار معمولاً با اسکن کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی انجام می شود. فرآیند ایجاد حساب کاربری معمولاً بسیار ساده است.

مرحله 2: اطلاعات کیف پول لازم را وارد کنید
از شما خواسته می شود که اطلاعات کیف پول خود را از طریق یک کد QR یا یک کلید عددی در دستگاه خودپرداز وارد کنید. با استفاده از تلفن همراه خود QR کیف پول بیت کوین خود را اسکن کنید. اگر کیف پول بیت کوین ندارید، می توانید یک کیف پول کاغذی را نیز در کیوسک چاپ کنید که بعداً می توانید از آن برای وارد کردن بیت کوین خود به کیف پول استفاده کنید.

مرحله 3: پول نقد وارد کنید
هنگامی که اطلاعات کیف پول خود را وارد کردید، می توانید پول نقدی را که می خواهید به بیت کوین تبدیل کنید وارد کنید. مقدار پولی که وارد می‌کنید و مجموع بیت‌کوینی که در ازای آن دریافت می‌کنید روی صفحه نمایش قابل مشاهده است.

آدرس کیف پول بیت کوین شما و مبلغی که باید ارسال شود نیز ظاهر می شود.

مرحله 4: خرید را تایید کنید
سپس دستگاه خودپرداز از شما می خواهد که تراکنش را تأیید کنید. جزئیات خرید خود را تایید کنید و دکمه ارسال را بزنید. پس از تأیید، دستگاه مقدار مربوطه بیت کوین را در کیف پول شما توزیع می کند. و بس! شما با موفقیت بیت کوین را از دستگاه خودپرداز بیت کوین خریداری کرده اید.

به یاد داشته باشید، همه دستگاه های خودپرداز بیت کوین یکسان نیستند و مراحل لازم برای استفاده از آنها ممکن است کمی متفاوت باشد.

نحوه فروش بیت کوین در دستگاه خودپرداز بیت کوین

وقتی نوبت به فروش بیت کوین شما می رسد، فرآیند تقریباً مشابه خرید است. تنها تفاوت این است که وقتی در دستگاه خودپرداز هستید، باید گزینه فروش – نه خرید – بیت کوین را انتخاب کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دستگاهی که استفاده می کنید از فروش بیت کوین پشتیبانی می کند.

برای فروش بیت کوین خود در دستگاه خودپرداز بیت کوین مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: یک دستگاه خودپرداز بیت کوین  در نزدیکی خود پیدا کنید.
همانند خرید بیت کوین، باید یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در نزدیکی خود پیدا کنید. اکثر دستگاه های خودپرداز بیت کوین از خرید ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند، بنابراین باید یکی را پیدا کنید که به طور خاص از فروش رمزنگاری پشتیبانی کند. دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین که می‌توانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال را پردازش کنند، دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین دو طرفه یا خودپردازهای بیت‌کوین دوطرفه نامیده می‌شوند.

مرحله 2: یک حساب کاربری با اپراتور ATM تنظیم کنید
قبل از اینکه بتوانید از دستگاه استفاده کنید، به احتمال زیاد باید یک حساب کاربری با اپراتور ATM ایجاد کنید. باز هم، این کار معمولاً با اسکن کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی انجام می شود.

مرحله 3: آدرس کیف پول خود را برای تبدیل بیت کوین به پول نقد آماده کنید
در دستگاه خودپرداز، از شما خواسته می شود که اطلاعات کیف پول خود را وارد کنید. می توانید این کار را از طریق یک کد QR یا یک کلید الفبایی انجام دهید. اگر بیت کوین می فروشید، باید آدرس دریافت کننده را ارائه دهید تا دستگاه خودپرداز بداند پول نقد را کجا بفرستد.

مرحله 4: وارد حساب خود در دستگاه خودپرداز بیت کوین شوید
پس از وارد کردن اطلاعات کیف پول خود، از شما خواسته می شود که در دستگاه خودپرداز بیت کوین وارد حساب خود شوید. فرآیند ورود معمولاً بسیار ساده است.

مرحله 5: گزینه فروش بیت کوین را انتخاب کنید
پس از ورود به سیستم، گزینه فروش بیت کوین را انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می شود که مقدار بیت کوینی را که می خواهید بفروشید وارد کنید. ماشین‌ها معمولاً دارای حداقل و حداکثر مقداری هستند که می‌توانید در هر تراکنش بفروشید.

مرحله 6: گزینه ” برداشت نقدی ” را انتخاب کرده و وجه نقد را جمع آوری کنید.
پس از وارد کردن مقدار بیت کوینی که می خواهید بفروشید، گزینه برداشت وجه نقد را انتخاب کنید. سپس دستگاه خودپرداز مقدار مربوطه پول نقد را توزیع می کند و تمام! شما اکنون با موفقیت بیت کوین را در دستگاه خودپرداز بیت کوین فروخته اید. باز هم به خاطر داشته باشید که همه دستگاه های خودپرداز بیت کوین یکسان نیستند و مراحل مورد نیاز برای استفاده از آنها ممکن است کمی متفاوت باشد.

هزینه یک دستگاه خودپرداز بیت کوین چقدر است؟
اکثر دستگاه های خودپرداز بیت کوین درصدی از تراکنش را به عنوان کارمزد خدمات دریافت می کنند و حداقل مبلغی را برای هر تراکنش دریافت می کنند. به عنوان مثال، Coinsource، یک اپراتور محبوب خودپرداز بیت کوین در ایالات متحده، بین 6٪ تا 20٪ برای هر تراکنش، با میانگین هزینه حدود 11٪ در سراسر کشور، هزینه دریافت می کند.

همچنین حداقل و حداکثر محدودیت در هر تراکنش وجود دارد. به عنوان مثال، اکثر دستگاه های خودپرداز بیت کوین حداقل 20 دلار در هر تراکنش دارند. محدودیت های بالاتر بسته به ارائه دهنده دستگاه خودپرداز می تواند از 3000 تا 9000 دلار در روز متغیر باشد.

هزینه های دریافت شده توسط این دستگاه های خودپرداز مطابق با مقررات ایالتی است که تحت آن فعالیت می کنند. بنابراین، بسته به ایالتی که در آن هستید، هزینه ها ممکن است متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، اپراتورهای خودپرداز بیت کوین باید در شبکه اجرای جرایم مالی ثبت نام کنند و از مقررات ضد پولشویی قانون اسرار بانکی پیروی کنند.

برخی از دستگاه های خودپرداز بیت کوین نیز امکان خرید یا فروش بیت کوین را بدون هیچ هزینه خدماتی ارائه می دهند. با این حال، پیدا کردن این ماشین ها معمولا سخت است. توجه داشته باشید که حتی اگر یک دستگاه خودپرداز هیچ کارمزد خدماتی را دریافت نکند، قیمت بیت کوین در این دستگاه ها بیشتر از نرخ رایج در صرافی ها است.

این به این دلیل است که اپراتور ATM نیز باید سود کند. بنابراین، معمولاً خرید یا فروش بیت کوین در دستگاه خودپرداز بدون کارمزد ارزش ندارد.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا