مقالاتاخباررمزارز

دولت کره جنوبی به یک سرمایه گذار اولیه در متاورس تبدیل می شود.

کره جنوبی، کشوری که به دلیل مواضع سختگیرانه خود در زمینه نظارت بر رمزارزها شناخته شده است، روی متاورس سرمایه گزاری کرده است. دولت بیش از 223.7 میلیارد وون (177.1 میلیون دلار) را مستقیماً در پروژه های مختلف Metaverse سرمایه گذاری خواهد کرد.

تصمیم برای سرمایه گذاری در فناوری نوپای Metaverse، کره جنوبی را به یکی از اولین دولت های ملی تبدیل می کند که این کار را انجام می دهد. این سرمایه گذاری تحت برنامه “دیجیتال نیو دیل” که برای سرمایه گذاری در فناوری های نوظهور راه اندازی شده بود، انجام شد.

سرپرستی این برنامه بر عهده وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی به رهبری لیم هیسوک است که متاورس را «یک قاره دیجیتال ناشناخته با پتانسیل نامشخص» نامید که نشان دهنده علاقه دولت به رهبری فناوری متاورس است.

متاورس یک راه اندازی واقعیت مجازی با یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) است که به عنوان یک کالا (یک تکه زمین، پارچه، آواتار و غیره) عمل می کند. اگرچه این مفهوم کاملاً جدید است، اما پس از NFT ها، بزرگترین هیاهو را در دنیای کریپتو ایجاد کرده است. همه شرکت های اصلی فناوری، چه فیس بوک، گوگل یا حتی اپل، علاقه زیادی به این مفهوم نشان داده اند. فیس بوک تا آنجا پیش رفت که کل برند خود را به متا تغییر داد.

به گزارش CNBC، صندوق ملی ابتدا برای ساخت یک پلتفرم متاورس در سطح کلان شهرها مورد استفاده قرار می گیرد که به شهروندان امکان می دهد به صورت مجازی به طرح ها و خدمات مختلف دولتی دسترسی داشته باشند.

سرمایه‌گذاری دولت کره جنوبی در پروژه‌های متاورس می‌تواند سایر کشورها را به دنبال کردن آن ترغیب کند.

گزارش‌های مربوط به افزایش علاقه دولت کره جنوبی به Metaverse اولین بار در فوریه زمانی که دو خرده‌فروش بزرگ یکپارچه‌سازی متاورس و هوش مصنوعی را برای پلتفرم‌های خود راه‌اندازی کردند تا تجربه مشتری را افزایش دهند، منتشر شد.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا