اخبارمقالات

سرمایه‌گذاری تسلا چه معنایی برای برنامه‌های رمزنگاری توییتر می‌تواند داشته باشد

مقدمه

 ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیراً 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است که او را به بزرگترین سهامدار در شرکت رسانه های اجتماعی تبدیل می کند.

هر زمان که ایلان ماسک کاری در توییتر انجام می دهد، بازار کریپتو در پاسخ به آن حرکت می کند. انتشار یک توییت، تغییر عکس پروفایل یا اضافه کردن “#Bitcoin” در بیوگرافی او بر بازارها تأثیر می گذارد – مورد دوم حتی بیشتر از آن، قیمت بیت کوین (BTC) را تا 20٪ افزایش می دهد.

به همین دلیل است که جامعه انتظار دارد سرمایه‌گذاری ماسک در توییتر چه معنایی برای صنعت کریپتو داشته باشد. پرونده های اخیر نشان می دهد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است. این او را به بزرگترین سهامدار در پلتفرم تبدیل می کند. این خبر بلافاصله سهام توییتر را بیش از 22 درصد در معاملات اولیه افزایش داد و Dogecoin (DOGE) را به بالاترین سطح دو ماهه خود نزدیک کرد. کن لی، مدیر سرمایه‌گذاری در آزمایشگاه بایننس، به کوین تلگراف گفت که سرمایه‌گذاری ماسک می‌تواند به پیشبرد طرح‌های رمزنگاری پلتفرم کمک کند و حتی منجر به ادغام DOGE در پلتفرم شود. به گفته لی، «سرمایه گذاری ایلان ماسک در توییتر می تواند به افزایش سرعت پذیرش رمزنگاری توییتر کمک کند. باید دید که آیا توییتر شروع به استفاده از Dogecoin محبوب ایلان خواهد کرد یا خیر.

ایلان همیشه در مورد مفهوم یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکزتر و مقاوم در برابر سانسور بسیار خوش بین بوده است، و این چیزی است که بلاک چین و فناوری وب 3 می توانند به آن کمک کنند.جدا از اینکه ماسک از این رویداد برای توییت کردن یک نظرسنجی خنده دار استفاده کرد، هیچ اعلام رسمی در مورد برنامه های میلیاردر برای شرکت وجود نداشت. با این حال، با توجه به تاریخچه مدیرعامل تسلا و شرکت رسانه های اجتماعی با رمزنگاری، یک فرضیه امکان پذیر این است که این رویداد به کاوش توییتر در مورد ویژگی های رمزنگاری و مبتنی بر بلاک چین بیشتر خواهد شد.

رابطه عشق و نفرت ماسک با رمزارز مخفی نیست. در فوریه 2021، یک پرونده نشان داد که تسلا 1.5 میلیارد بیت کوین خریداری کرده است. در مارس 2021، تاجر مشهور وقتی اعلام کرد که تسلا قصد دارد بیت کوین را به عنوان وسیله ای برای پرداخت خودروهای تسلا بپذیرد، جنجالی به راه انداخت. با این حال، بازار چند ماه بعد پس از اینکه ماسک فاش کرد که این شرکت به دلیل تأثیرات زیست محیطی ادعایی مصرف انرژی استخراج بیت کوین از این طرح کنار گذاشته است، سقوط کرد.

به غیر از BTC، ایلان ماسک به DOGE وابسته است. به دلیل عشق او به میم‌ها، توییت‌های DOGE ماسک با افزایش قیمت دارایی مرتبط شده است و ماسک را به دستکاری قیمت متهم می‌کند. این میلیاردر همچنین بعداً در سال 2021 اعلام کرد که DOGE در پرداخت ها بهتر از BTC است.

در ژانویه 2022، تسلا شروع به پذیرش DOGE به عنوان پرداخت برای کالاهای خود کرد. با وجود این، سوابق رسمی نشان می دهد که شرکت خودروسازی الکتریکی ماسک تا اواخر سال 2021 دارای 2 میلیارد دلار بیت کوین بود. بخشی از دارایی های بیت کوین تسلا نیز در مارس 2021 فروخته شد تا نقدینگی این حجم را آزمایش کند. این باعث شد حداقل 128 میلیون دلار سود محقق شود.

از سوی دیگر، توییتر همچنین به فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) پرداخته است. در ژانویه 2022، توییتر پشتیبانی از آواتارهای NFT را برای مشترکین توییتر بلو، یک سرویس اشتراک پولی که 2.99 دلار در ماه هزینه دارد، باز کرد. با این حال، ماسک به این عملکرد پاسخ منفی داد.

 

توییتر اکنون حداقل دو شخصیت مشهور ارزهای دیجیتال در میان سهامداران خود دارد، از جمله جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا