مقالاتاخبارترید و ماینینگ

گلس‌نود: تعداد هولدرهای بلندمدت بیت کوین به پایین‌ترین سطح دو سال اخیر رسیده است

در بازار خرسی کنونی، هولدرهای بلندمدت بیت کوین بیشترین ضرر خود از زمان سقوط ماه مارس 2020 (اسفند 98) و بازار نزولی 2018-2019 را متحمل شده اند.

بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل داده گلس‌نود (Glassnode)، مجموع ضررهای تحقق‌یافته دارندگان بلندمدت (LTH) بیت کوین که با اندازه‌گیری ارزش دارایی‌های سپرده‌شده به صرافی‌ها محاسبه می‌شود، تا روز 29 می (9 خرداد) از 0.006٪ ارزش بازار آن فراتر رفته است.

با این حال، اگر الگوهای سود و زیان بازارهای نزولی قبلی تکرار شوند، احتمال می رود این میزان ضرر با ارقام چشمگیرتر برای مدتی ادامه یابد. در سال های 2018 تا 2019، زیان هولدرهای بلند مدت بیت کوین به اوج 0.015٪ از کل ارزش بازار رسید و این رقم برای حدود یک سال ادامه یافت. ولی نرخ زیان فعلی برای هولدرهای بلندمدت تنها حدود یک ماه است که مشاهده شده است.

گلس‌نود می‌نویسد که ارقام زیان فعلی شباهت زیادی با ضررهای بازارهای نزولی قبلی دارد ولی برای تائید این شباهت، مدت زمان غلبه این زیان باید برای مدت بیشتری ادامه یابد. گفتنی است که از دیدگاه گلس‌نود، LTH هولدری است که حداقل 155 روز دارایی‌های رمزنگاری شده خود را جابه‌جا نکرده است.

از سوی دیگر، علیرغم چشم انداز تیره قیمت، هفته گذشته جریان ورودی سرمایه به محصولات سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال مانند صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) به بیش از 100 میلیون دلار رسید. گزارش 6 ژوئن (16 خرداد) CoinShares نشان می‌دهد که بخش زیادی از این ورودی‌ها از قاره آمریکا بوده است، که نشان می‌دهد دیدگاه سرمایه‌گذاران اروپایی همچنان نزولی است.

بر اساس داده‌های CoinGecko، قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته 5.3 درصد کاهش یافته است و اکنون به 29567 دلار رسیده است. اتریوم در مدت مشابه 6.7 درصد کاهش داشته و با قیمت 1756 دلار معامله می شود. این ارز در ماه گذشته 34 درصد از ارزش خود را دست داده است.

 

منبع : cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا