مقالاترمزارز

دلایل ارزش زیاد اتریوم چیست؟

اتریوم چیست؟

اتریوم یک بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز و اولین شبکه ای است که قابلیت قرارداد هوشمند را راه اندازی کرد.

اتریوم در ژوئیه 2015 راه اندازی شد و در طی چند سال، به دلیل ارائه طیف گسترده ای از برنامه های غیرمتمرکز (DApp) ارزش آن به طور قابل توجهی افزایش یافت. افزایش انفجاری تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) موفقیت آن را به عنوان فعال‌ترین شبکه بلاکچینی که استفاده می‌شود، نشان داده است.

علاوه بر این، ارز بومی آن، اتر (ETH)، جایگاه دوم خود را با ارزش بازار و حجم روزانه در فضای ارزهای رمزپایه حفظ کرده است.

ارزش ذاتی اتریوم چیست؟

قبل از شناسایی ویژگی‌های منحصر به فرد اتریوم، اجازه دهید ابتدا تعریف ارزش ذاتی و نحوه اعمال آن در ارزهای دیجیتال مانند اتریوم را بررسی کنیم.

در امور مالی، ارزش ذاتی بیانگر ارزش درک شده یا واقعی یک دارایی یا یک ارز است. نباید آن را با قیمت بازار اشتباه گرفت زیرا دارایی ها ممکن است بیش از حد یا کمتر از ارزش گذاری شوند.

ارزهای فیات مانند دلار ایالات متحده یا یورو ارزش ذاتی دارند زیرا توسط مقامات پولی مانند بانک های مرکزی صادر می شوند و عمدتاً در اقتصاد آنها استفاده می شوند.

ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال چیست؟ بانک‌های مرکزی دولت‌ها از ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین (BTC) یا ETH حمایت نمی‌کنند، اما ارزش ذاتی آنها را می‌توان با کمبود، موارد استفاده و کاربرد تکنولوژیکی آن‌ها تعریف کرد. در طول سال‌ها، ارزهای دیجیتال به عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش شهرت پیدا کرده‌اند و وعده می‌دهند که می‌توانند در آینده به واحد مبادله تبدیل شوند.

ارزش واقعی اتریوم چیست؟

با توجه به اینکه ارزش ذاتی، ارزش ادراک شده یا واقعی سرمایه گذار از یک دارایی است، ابزار مفید برای اینکه چرا اتریوم علاقه و سرمایه را در سراسر جامعه کریپتو جذب کرده است، بسیار مهم است.

بر خلاف بیت کوین که به عنوان جایگزین پولی برای ارزهای ملی ایجاد شد، اتریوم به عنوان پلتفرمی ساخته شد که می توانست قراردادهای هوشمند برنامه ریزی شده و برنامه های کاربردی را با استفاده از اتر تسهیل کند.

قراردادهای هوشمند
قراردادهای هوشمند اتریوم به عنوان ابزار اصلی این پلتفرم ظاهر شده اند، با توجه به اینکه آنها موارد استفاده ارزشمند در دنیای واقعی مانند برنامه های DApps، DeFi و NFTs را تامین می کنند. آنها امکان اجرای خودکار قراردادها را بدون دخالت واسطه هایی مانند بانک ها برای تراکنش های مالی یا اشخاص قانونی برای ترتیبات قانونی می دهند.

میلیاردها دلار دارایی در حال حاضر در پرداخت‌ها، وام‌ها، بیمه و هر برنامه DeFi که آینده مالی را شکل می‌دهد، محبوس شده است. قراردادهای هوشمند اتریوم احتمالاً نحوه مدیریت خدمات مالی و عمومی از جمله دسته‌هایی مانند حاکمیت، زنجیره تأمین، بازارها و شناسایی دیجیتال را تغییر خواهند داد.

علیرغم رقابت شدید سایر شبکه‌های بلاک چین، اتریوم همچنان محبوب‌ترین پلتفرم برای DApps است و بیشترین تعداد پروژه‌های DeFi، NFT و توکن‌های ERC-20 را میزبانی می‌کند.

اتریوم 2.0 درباره چیست؟

اتریوم در آینده‌ای قابل پیش‌بینی از یک اثبات کار (PoW) به یک مکانیسم  اثبات سهام (PoS) تغییر می‌کند و در نتیجه یک بلاک چین سریع‌تر و کارآمدتر ایجاد می‌کند.

شبکه اتریوم از زمانی که DeFi و NFT دنیای مالی و هنر را تسخیر کرده اند، افزایش قابل توجهی در حجم و اندازه تراکنش ها تجربه کرده است. چنین ترافیکی اغلب باعث ایجاد تنگناهای سیستمی با افزایش قابل توجه هزینه ها شده است که زنجیره بلوکی را ناپایدار کرده است.

برای وارد کردن اتریوم به جریان اصلی و پشتیبانی از تعداد فزاینده تراکنش ها، نیاز به یک تحول اساسی ظاهر شد. ارتقاء از PoW به PoS، اتریوم را مقیاس‌پذیرتر، کارآمدتر و پایدارتر می‌کند و در عین حال تمرکززدایی اساسی آن را تضمین می‌کند.

این ارتقا فقط در یک چارچوب فنی بدون تأثیر بر نحوه تراکنش و نگهداری دارایی های کاربران در سراسر شبکه انجام می شود. نقشه راه اتریوم سه مرحله زیر را برای تکمیل ارتقا پیش بینی می کند:

فاز 0، همچنین به عنوان زنجیره فانوس دریایی شناخته می شود
این به‌روزرسانی در حال حاضر منتشر شده است و سهام را به اتریوم می‌آورد. این زمینه را برای ارتقای آینده فراهم می کند و سیستم جدید را هماهنگ می کند.

ادغام
Mainnet Ethereum که شبکه کنونی است، باید در مقطعی با Beacon Chain ادغام شود و انتظار می‌رود که این اتفاق در سال 2022 رخ دهد.

زنجیر خرد شده
انتظار می رود زنجیره های Shard در سال 2023 راه اندازی شوند. با این حال، شاردینگ یک ارتقاء چند مرحله ای برای بهبود مقیاس پذیری و ظرفیت اتریوم است. زنجیره‌های Shard راه‌حل‌های لایه ۲ را قادر می‌سازند تا کارمزد تراکنش‌های پایینی را ارائه دهند و در عین حال عملکرد شبکه را بهبود بخشند.

شاردینگ فرآیندی است که به مجموعه‌های کوچک‌تری از گره‌ها اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را به صورت موازی بدون نیاز به دستیابی به اجماع در کل شبکه پردازش کنند. اتریوم 2.0 وعده داده است که بر خلاف 30 TPS در حال حاضر، سرعت تراکنش را از طریق استقرار زنجیره های خرد به 100000 تراکنش در ثانیه (TPS) برساند.

منبع:cointelegraph

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا