اخباررمزارز

بانک روسیه از پرداخت های کریپتو برون مرزی حمایت می کند.

رئیس بانک روسیه گفت: ارزهای دیجیتال تنها در صورتی می‌توانند در پرداخت‌های بین‌المللی یا فرامرزی استفاده شوند که وارد سیستم مالی داخلی روسیه نشوند.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، آخرین مقامی است که تأیید می‌کند که این کشور به فکر پرداخت‌های ارزهای دیجیتال است، اما نه از پرداخت‌های داخلی.

به گفته Nabiullina، ارزهای دیجیتال تنها در صورتی می توانند در پرداخت های بین المللی یا بین المللی استفاده شوند که وارد سیستم مالی داخلی روسیه نشوند.

رئیس بانک روسیه در مصاحبه با خبرگزاری محلی RBC گفت:

این ارز دیجیتال نباید به عنوان پرداخت در پلتفرم های داخل روسیه استفاده شود. نابیولینا استدلال کرد که به همین دلیل است که قیمت ارزهای دیجیتال بیش از حد ناپایدار یا بی ثبات است، بنابراین برای سرمایه گذاران خرده فروشی خطرناک است:

ارزهای دیجیتال نباید در بازارهای سازمان‌یافته معامله شوند، زیرا این دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران بالقوه بسیار پرنوسان و بسیار پرخطر هستند.
فرماندار قبلاً از دولت خواسته بود تا بر تشویق توسعه پروژه‌های دارایی دیجیتال که توسط یک فرد مسئول در ماه آوریل صادر می‌شود، تمرکز کند. او چنین دیدگاهی را در مقابل ارزهای دیجیتال خصوصی مانند بیت کوین (BTC) قرار داد، که یک طرف مسئول ندارند، در حالی که خالق بیت کوین اصلاً شناسایی نشده است.

آخرین اظهارات نابیولینا تأیید دیگری است مبنی بر اینکه روسیه ممکن است در حال آماده شدن برای شروع استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت بین المللی باشد. در ماه مه، Ksenia Yudaeva معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه ادعا کرد که بانک روسیه آماده اجازه استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی است.

در اکتبر 2021، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه معاملات منابع انرژی مانند نفت «هنوز زودرس» است.

بانک روسی Sber اولین معامله ارز دیجیتال خود را تکمیل می کند.

در حالی که علاقه فزاینده ای به پرداخت های ارز دیجیتال بین المللی دارد، دولت روسیه نیز تمام تلاش خود را برای جلوگیری از استفاده روس ها از رمزنگاری به عنوان پرداخت در داخل کشور انجام داده است. پس از ممنوعیت رسمی پرداخت های رمزنگاری به عنوان بخشی از لایحه اصلی ارزهای دیجیتال روسیه در ژانویه 2021، قانونگذاران محلی روز سه شنبه در اولین قرائت لایحه دیگری را برای ممنوعیت استفاده از دارایی های مالی دیجیتال تصویب کردند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا