مقالاتاخبار

محیط زیست و استخراج رمزارز، نقاط کلیدی در لایحه MiCA اتحادیه اروپا

جایگاه قانونی استخراج بیت کوین (BTC) در اتحادیه اروپا، به نتایج رای گیری در 14 مارس(23 اسفند) در کمیته پارلمان اروپا(European Parliamentary Committee) در مورد بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) بستگی دارد.

یک طرح بحث برانگیز در مورد “حداقل پایداری زیست محیطی” استخراج ارز دیجیتال پس از خارج شدن از این لایحه، مجدداً وارد شده است. این طرح جدید، اپراتورهای بلاک چین را ملزم می‌کند تا یک طرح راه‌اندازی را ارائه کنند که در آن جزئیات نحوه انطباق با پایداری زیست‌محیطی را توضیح دهد. عدم ارائه طرح ممکن است استخراج یا ترید کوین در اتحادیه اروپا را ممنوع کند.

اگرچه به طور مشخص بیان نشده است، این لایحه مستقیماً بر زنجیره های اثبات کار (PoW) تاثیر می گذارد. PoW الگوریتم اجماع است که توسط شبکه بیت کوین، اتریوم (Ethereum) و چندین دارایی رمزنگاری دیگر استفاده می شود.

با این حال، از آنجایی که بیت‌کوین غیرمتمرکز است، نمی‌توان برنامه‌ای از طرف آن صادر کرد. عدم وجود چنین طرحی ممکن است وجود عملیات استخراج بیت کوین در سراسر اتحادیه اروپا را تهدید کند.

اتحادیه اروپا حدود 12 تا 14 درصد از قدرت هش جهانی در شبکه بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است که طبق داده‌های سال گذشته دانشگاه کمبریج و استاتیستا، آلمان و ایرلند بیشترین سهم را در آن دارند.

نگرانی در مورد مصرف انرژی و انتشار کربن حاصل از استخراج بیت کوین اکنون در خط مقدم بحث در مورد نحوه تنظیم اتحادیه اروپا قرار دارد. با این حال، زمانی که با داده‌های خام مواجه می‌شوید، این نگرانی‌ها نابجا به نظر می‌رسند.

طبق گزارش مدرسه فرانکفورت در نوامبر گذشته(آبان)، از آگوست 2021 (مرداد)، شبکه بیت کوین سالانه به 90.86 تراوات در ساعت (Tw/H) انرژی نیاز داشت. این حدود 0.05 درصد از کل مصرف جهانی است. این شبکه تنها مسئول حدود 0.08 درصد از کل انتشار کربن جهانی است، اگرچه محاسبه دقیق این معیارها بسیار دشوار است.

پیر پرسون(Pierre Person)، نماینده پارلمان فرانسه هشدار داد که ممنوعیت استخراج، استعدادها و نوآوری ها را از منطقه خارج می کند. او در 12 مارس(21 اسفند) توئیت کرد که با ممنوع کردن بیت کوین و اتریوم (ETH) و پیچیده کردن استفاده از NFT و DeFi، پارلمان اروپا حاکمیت پولی و مالی ما را به رهن می‌گیرد.

اگر این لایحه همانطور که هست تصویب شود، اتریوم برای مدت طولانی درگیر نخواهد بود. انتظار می‌رود این شبکه در مقطعی از سال جاری «ادغام» را تکمیل کند که آن را به یک شبکه اثبات سهام (PoS) تبدیل می‌کند که برای رسیدن به اجماع شبکه نیازی به دکل‌های استخراج فیزیکی ندارد. با این حال، ممکن است عواقب جدی تری برای استخراج کنندگان بیت کوین وجود داشته باشد.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا