مقالاتاخبار

توئیتر غیرمتمرکز چگونه می تواند باشد؟

بلو‌ اسکای کدهای خود را به منظور تعدیل محتوا منتشر می‌کند.

بلو‌ اسکای بیان کرد داشتن یک شبکه اجتماعی قابل استفاده بدون اعتدال امکان پذیر نیست و قصد دارد یک مدل تعدیل شده برای این شبکه با نام speech and reach بسازد.

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز توئیتر که با عنوان بلو اسکای شناخته می‌شود اولین قسمت کدهای خود را منتشر کرده است. جک دورسی، مدیر عامل سابق توئیتر، اولین بار بلو اسکای را در اواخر سال 2019 معرفی کرد، اما این پروژه پس از دریافت 13 میلیون دلار بودجه از توئیتر مستقل شد. با این حال، دورسی همچنان یکی از اعضای هیئت مدیره است.

توسعه‌دهندگان اکنون قادرند تا با معماری این شبکه کار کنند اما بلو اسکای خاطر نشان می‌کند که این کدها هنوز بسیار ابتدایی هستند و کمبودهایی وجود دارد اما به زودی همه چیز تغییر خواهد کرد.

در این مرحله پروتکل ADX، پروتکل صحت‌ سنجی داده‌ها که توسط این سازمان طراحی شده و کد آن در دسترس عموم قرار گرفته شده است، از «داده‌هایی با صحت‌سنجی خودکار» استفاده می‌کند که عملیات روی شبکه را قادر می‌سازد مستقلاً بدون میزبان یا مرجع متمرکز تأیید شود. ایده کلی این است که کاربر بر داده‌های خود کنترل داشته باشد و بتواند آن‌ها را بدون اجازه از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتقل کند، که ایده اصلی  جنبش Web3 است.

 

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا