مقالاتاخبار

کاهش 20 درصدی قیمت بیت کوین در سال 2022 همراه با بدترین ژانویه تاریخ از سال 2018 تاکنون

ژانویه هیچ آسودگی به هولدرها نمی دهد، اما هشت سال است که بیت کوین در فوریه درصد نزول دورقمی دارد.

بیت کوین (BTC) به سمت بدترین عملکرد ژانویه خود در چهار سال اخیر پیش می رود – آیا همه اینها آنطور که به نظر می رسد نیست؟

داده‌های منبع تحلیل زنجیره‌ای Coinglass نشان می‌دهد که ژانویه 2022 کمترین سود را از زمان اوج قیمت بیت کوین داده است. با این حال، سرمایه‌گذاران همچنان منتظر یک «پامپ» هستند.

آیا بیت کوین یک فوریه «قرمز» نادر را خواهد دید؟

برخلاف تقریباً تمام انتظارات، عملکرد قیمت بیت کوین در این ماه همچنان ضعیف بوده است.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که با قیمت‌های فعلی بیت کوین که 36800 دلار است نسبت به ابتدای سال 20.1 درصد کاهش یافته است و بدبختی‌ای را که از ماه نوامبر آغاز شد، بیشتر می‌کرد.

نمودار شمعی 1 ماهه BTC/USD (Bitstamp). منبع: TradingView

ارقام تاریخی نشان می دهد که ژانویه برعکس اغلب ماه های “سبز” برای بیت کوین است – در مقایسه با سال 2021، سود بیش از 21٪ را به همراه داشت.

همین را می توان برای نوامبر و دسامبر گفت، با این حال، امسال به خصوص برای گاو نر دردناک است. این دو ماه در سال 2020 شاهد افزایش قیمت به ترتیب 43 درصد و 47 درصد بود.

در همین حال، آخرین ژانویه “قرمز” برای بیت کوین در سال 2018 بود، زیرا شور و شوق سفر به بالاترین قیمت 20000 دلاری آن زمان به سرعت کاهش یافت.

این اوج چرخه نصف شدن، تقریباً 18 ماه پس از رویداد قبلی نصف کردن یارانه بلوک، باید در اواخر سال 2021 دوباره تکرار می شد. واقعیت کاملاً متفاوت بود و همه شاهد عملکرد ضعیف بیت کوین بودند.

در حالی که کوین تلگراف در حال بررسی مواردی است که می تواند روند نزولی را در ماه آینده بشکند اما ماه فوریه سابقه خاصی در مورد کم شدن قیمت بیت کوین دارد.

سال گذشته، بیت کوین/دلار آمریکا طی چهار هفته نزدیک به هم 37 درصد افزایش یافت و این در حالیست که نزولی جدی آخرین بار در فوریه 2014 رخ داد و در مقابل، در سال 2018، بیت کوین به سختی حرکت صعودی داشت.

نمودار بازده ماهانه بیت کوین منبع: Coinglass

قیمت بیت کوین

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، رفتار قیمتی خارج از ماهیت بیت کوین در ماه نوامبر، تحلیلگران را به این فکر واداشت که آیا بیت کوین حرکتش صعودیست یا نزولی؟

موارد مرتبط: «فروش هراس را متوقف کنید» – نهنگ‌های بیت‌کوین با کاهش موجودی مبادلات، بیت کوین را ذخیره می‌کنند.

در اوج ضررهای این ماه در هفته گذشته، هولدرها در برابر بالاترین رکوردهای تاریخ 52 درصد کاهش یافتند و بنابراین نظرها به نفع کاهش بیشتر در آینده است.

داده‌ها عزم معامله‌گران فرصت‌طلب را نشان می‌دهد – نزول به زیر 37000 دلار که پس از بسته شدن هفتگی رخ داد، به شدت توسط پیش بینی کوتاه‌تر برای ادامه ضعف مورد استفاده قرار گرفت. در همین حال، حرکت تدریجی صعودی تا زمان بازپس گیری قانع کننده 38500 دلار و بالاتر، به طور کلی از دور خارج می شود.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا