مقالاتاخبارترید و ماینینگ

نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار ارزهای دیجیتال (6 اردیبهشت)

عملکرد ارزهای دیجیتال روز دوشنبه وضعیت متغیری داشت زیرا سرمایه گذاران برای افزایش ریسک بیشتر در بازار آماده می شدند.

نگرانی‌ها در مورد درگیری‌های ژئوپلیتیکی ناشی از تنش های روسیه و اوکراین، آخرین وضعیت شیوع کووید-19 در چین، نشانه‌هایی از رکود اقتصادی در ایالات متحده و اروپا و تورم جهانی عواملی هستند که خریداران را در حاشیه نگه داشته است.

به طور معمول، سرمایه گذاران در مواجهه با شرایط پرنوسان عدم اطمینان در بازار، از قرار گرفتن در معرض دارایی هایی مانند سهام و ارزهای دیجیتال دوری می کنند. از ابتدای سال جاری تاکنون، شاخص S&P 500 در مقایسه با کاهش 17 درصدی بیت کوین حدود 12 درصد کاهش داشته است. در همین حال، طلا به عنوان یک دارایی سنتی امن، نسبت به مدت مشابه 3 درصد افزایش را نشان می دهد.

جهش اخیر در نوسانات بازار سهام همزمان با کاهش قیمت طلا رخ داد. این می تواند نشان دهنده موضعی خنثی در میان فعالان بازار باشد، به خصوص که روند افزایش بازده خزانه داری کم کم متوقف می شود.

برخی از تحلیلگران منتظر هستند نشانه هایی از ثبات در بازار رمزارز را در آیند نزدیک مشاهده کنند، بازاری که در سال گذشته تا حد زیادی حرکات سهام را دنبال کرده است. در 24 ساعت گذشته، شرایط به طور کلی در بازار کریپتو رو به بهبود بوده است. زیرا بیت کوین توانست مارک 40000 دلار را پشت سر بگذارد و با 4.13 درصد افزایش، به سطح کنونی خود در حدود 40527 دلار برسد. ارزش بازار این ارز اکنون 770.25 میلیارد دلار است.

بازار کوین های جایگزین هم امروز شرایط بهتری را تجربه می کند. اتریوم، همگام با رهبر خود، 5.87% رشد کرده به قیمت 2996 دلار معامله می شود. بایننس کوین، سولانا، ترا، ریپل و کاردانو همگی با درصد رشد نسبتاً مشابه در منطقه سبز قرار گرفته اند.

در همین حال، پس از اینکه توییتر (TWTR) پیشنهاد خرید ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا (TSLA) را پذیرفت، دوج کوین (DOGE) تا 26 درصد افزایش یافت. این جهش، قیمت دوج کوین را به 0.15 دلار رساند و باعث شد این ارز بار دیگر به جمع 10 ارز برتر بازار وارد شود.

در این میان، رمزارز ROSE با 16.63 درصد افزایش قیمت، به 0.23 دلار رسیده و برنده اصلی امروز بازار محسوب می شود.

در آخر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به 1.864 تریلیون دلار رسیده و سهم بیت کوین از آن، 41.3% است.

 

منبع : کوین دسک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا