اخبار

فیلیپین پروژه اصلی ارز دیجیتال بانک مرکزی را راه‌اندازی می‌کند.

بنجامین ای. دیوکنو(Benjamin E. Diokno)، فرماندار بانک سنترال پیلیپیناس روز چهارشنبه اعلام کرد، فیلیپین یک پروژه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی به نام پروژه CBDCPh را دنبال خواهد کرد.

دیوکنو هفته گذشته در میزگرد چهاردهمین گروه سالانه 24 اتحاد برای سیاستگذاران مشمول مالی که در نشست های بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن دی سی برگزار شد، درباره این پروژه صحبت کرد.

دیوکنو گفت که این پروژه توسط یک تیم داخلی بین بخشی و همچنین مشاوران خارجی از نهادهای تنظیم استاندارد بین المللی و موسسات چندجانبه برای ایجاد آموزش و اشتراک دانش در مورد توسعه و اجرای CBDC در سراسر جهان رهبری خواهد شد. دیوکنو این پروژه را در ساختن نقشه راه میان‌مدت تا بلندمدت BSP برای پروژه‌های CBDC عمده‌ پیشرفته‌تر که سیستم پرداخت فیلیپین را بیشتر تقویت می‌کند، حیاتی دانست.

در ارائه ای که قبل از میزگرد تهیه شده بود، بیان شد: «با توجه به پیشرفت در اجرای اصلاحات پرداخت خرده فروشی و شمول مالی، حداقل ارزش افزوده درک شده برای استفاده از CBDC  در فیلیپین وجود دارد.» این اشاره کرد که حدود 20.1 درصد از حجم پرداخت‌های  ماهانه به صورت دیجیتالی در پایان سال 2020 بوده است که این رقم در سال 2018 10 درصد و در سال 2013 1 درصد بوده است.

بانک مرکزی استفاده از CBDC عمده را برای پرداخت های فرامرزی، پرداخت های اوراق بهادار سهام و تسهیلات نقدینگی روزانه (ILF) پیش بینی کرده است و در حال حاضر، ILF به طور کامل خودکار نیست. گروه ویژه، اقدام مالی اخیر فیلیپین را دارای استانداردهای ناکافی ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم شناسایی کرده است.

این کشور سال گذشته با انتشار یک مطالعه اکتشافی اولین گام‌های خود را به سمت CBDC برداشت. همچنین یادداشت تفاهم در زمینه تبادل اطلاعات و ظرفیت سازی با مقام پولی سنگاپور و بانک مرکزی موریس در زمینه ارز دیجیتال، فین تک و بانکداری اسلامی امضا کرد.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا