مقالاتاخبار

طرحهای دبی برای تبدیل شدن به قطب ارز دیجیتال خاورمیانه

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست وزیر امارات متحده عربی، دو اطلاعیه مهم مرتبط با رمزارزها را در توییتر اعلام کرد. علاوه بر تصویب قانون اولیه دارایی‌های مجازی در این کشور، سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی، به عنوان ناظر این بخش، منصوب شده است.

به گزارش سایت بی‌این‌ کریپتو، اخیرا دبی به یک مرکز مهم کریپتویی برای سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان تبدیل شده است. بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط Chainalysis، از جولای 2020 تا ژوئن 2021، امارات متحده عربی به عنوان پایتخت مالی خاورمیانه، پس از ترکیه و لبنان، سومین بازار ارز دیجیتال در منطقه را تشکیل داده است.

محمد بن راشد خاطرنشان کرد که هدف آنها، تثبیت جایگاه امارات متحده عربی و دبی به عنوان یک بازیگر کلیدی در طراحی آینده دارایی های مجازی در سطح جهانی است.

در همین حال، بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم مبادلات، به دنبال اخذ مجوز برای فعالیت در دبی است. بایننس در بحبوحه گسترش فعالیت‌های رسمی خود در خاورمیانه، مدتی قبل تأییدیه تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده خدمات رمزارزی توسط بانک مرکزی بحرین را دریافت کرد.

با قوانین جدید، سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA)، ارائه مجوز و نظارت بر عملکرد و مدیریت پلتفرم های رمزارزی، نگه‌داری دارایی‌های مجازی و انتقال، همراه با نظارت بر دستکاری قیمت‌ها را انجام خواهد داد. حفاظت از داده‌های سرمایه‌گذاران نیز در حوزه نظارتی این سازمان است.

هلال سعید الماری، مدیرکل DWTCA، خاطرنشان کرد که قانون جدید و انتصاب یک تنظیم‌کننده، با جذب رهبران سراسر جهان، موقعیت امارات متحده عربی و دبی را تقویت می‌کند. او همچنین گفت:

مرجع تنظیم دارایی مجازی دبی، با هماهنگی بانک مرکزی امارات متحده عربی و سازمان اوراق بهادار و کالا، طیف کاملی از خدمات مربوط به VA (دارایی‌های مجازی) را ارائه خواهد کرد.

منبع : بلک وال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا