اخباررمزارزمفاهیم پایه

بانک مرکزی قزاقستان بازار کریپتو را نادیده نخواهد گرفت.

در حالی که دولت قزاقستان با وضع مالیات و مقررات جدید در حال جبران حجم عظیم استخراج ارز دیجیتال در این کشور است، بانک مرکزی محلی قصد دارد امکاناتی را که کریپتو ارائه می دهد بررسی کند.

روز سه‌شنبه، 7 ژوئن، طی یک کنفرانس مطبوعاتی، گالیمژان پیرماتوف، رئیس بانک ملی قزاقستان، اظهار داشت که هدف این کشور کسب سود از فناوری‌هایی است که بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند ارائه دهد. او بر جذابیت نوآوری ها تاکید کرد و در مورد خطرات ثبات اقتصاد کلان محفوظ ماند.

من فکر نمی کنم که بانک ملی دیر وارد شده باشد مانند بسیاری دیگر از بانک‌ها و تنظیم‌کننده‌های مالی در سرتاسر جهان، ما به دقت در حال بررسی این سوال هستیم.»

پیرماتوف هیچ جزئیاتی در مورد موضع احتمالی بانک در مورد ارزهای دیجیتال ارائه نکرد و هشدار داد که صحبت در مورد قانونی شدن آن خیلی زود است، اگرچه رایزنی هایی با فعالان بازار برنامه ریزی شده است.

«رویکرد بسیار ساده است: ما این بازار را نادیده نخواهیم گرفت. ما می‌خواهیم حداکثر سود را از پتانسیل نوآورانه‌ای که این فناوری‌ها به ما می‌دهند، به دست آوریم.»

انعطاف پذیری استخراج کنندگان بیت کوین در برابر ژئوپلیتیک: نشانه ای سالم برای شبکه

این مقام اجرایی همچنین اخباری را درباره پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بانک ملی اعلام کرد. به گفته وی، این بانک همچنان در نظر دارد تا پایان ماه ژوئن متدولوژی خود را در مورد تنگه دیجیتال اعلام کند. تصمیم نهایی در مورد اجرای CBDC طبق این روش قبل از پایان سال گزارش می شود.

در 25 مه، پارلمان قزاقستان اصلاحاتی را در قانون مالیات ملی در اولین قرائت تصویب کرد.

این اصلاحات مالیات ماینینگ کریپتو را به قیمت برق مصرف شده توسط نهادهای استخراج گره می زند. قزاقستان که یکی از بزرگترین بازارهای معدنی در جهان است، در سه ماهه اول 2022 تنها 1.5 میلیون دلار درآمد دولتی از معدن به دست آورد. طبق گزارش کمیته درآمدهای دولتی وزارت دارایی، مقدار قابل توجهی از هزینه های مورد انتظار دریافت نشده است. از آنجایی که دولت تعداد زیادی از شرکت‌های استخراج رمزارز را برای «تضمین امنیت انرژی» تعطیل کرده بود.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا