اخباررمزارز

دولت ایران تامین برق استخراج ارزهای دیجیتال قانونی کشور را قطع می کند!

روز قبل، رجبی مشهدی، سخنگوی وزارت نیرو ایران گفت که این نهاد برق تمام شرکت‌های ماینینگ کریپتو با مجوز کشور را تا ابتدای تیرماه قطع خواهد کرد.

مشهدی با اشاره به پیش‌بینی کسری برق از فصل پیک تابستان، گفت: در حال حاضر 118 مرکز مجاز استخراج [ارز دیجیتال] در کشور وجود دارد که باید از ابتدای تیرماه برق خود را از شبکه سراسری قطع کنند.

وی افزود: در هفته گذشته میزان مصرف برق کشور در زمان پیک مصرف 62 هزار و 500 مگاوات (مگاوات) بی سابقه بوده است که رقم قابل توجهی است. بر اساس پیش بینی ها، نیاز مصرفی این هفته از 63 هزار مگاوات فراتر خواهد رفت که به این معناست که باید عرضه برق را محدود کنیم. ”
این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت نیرو این کشور افزایش ناامیدکننده 1.2 گیگاوات (GW) ظرفیت تولید برق خود در سال 2021 را گزارش داد. این میزان بسیار کمتر از افزایش پیش بینی شده 3.5 گیگاوات بود که منجر به کسری مصرف برق شد.

به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، ایران فاقد سرمایه‌گذاری مورد نیاز در ظرفیت تولید برق و تولید گاز طبیعی است تا بتواند با مصرف همگام شود. از سوی دیگر، تقاضا تا حدودی به دلیل قیمت بسیار پایین برق در کشور افزایش یافته است. متوسط ​​هزینه برق خانگی در ایران به ازای هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) 0.005 دلار است، کسری از 0.024 دلار در هر کیلووات ساعت در همسایه خود عراق و 0.159 دلار در هر کیلووات ساعت در ایالات متحده است. به دلایل سیاسی، دولت ایران سالانه بیش از 60 میلیارد دلار را صرف یارانه های غیرمستقیم برای کاهش قیمت برق می کند.

طبق اعلام دانشگاه کمبریج، ایران 0.12 درصد از نرخ هش شبکه بیت کوین (BTC) را به خود اختصاص داده است و قبلاً در بین 10 کشور برتر جهان از نظر بهره وری استخراج بیت کوین قرار داشت. با این حال، سهم آن از بازار ماینینگ بیت کوین از اوج 4 درصدی در سال های قبل، تا حدی به دلیل کمبود شدید برق در تابستان 2021 کاهش یافت.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا