مقالاترمزارز

شبکه کاردانو پس از اجرای به‌روزرسانی، چه تغییراتی داشته است؟

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اجرای بروزرسانی واسیل (Vasil) در شبکه کاردانو، به بهبود قابلیت‌های مربوط به قراردادهای هوشمند و مقیاس‌پذیری آن کمک کرده است. با اضافه شدن 100 قرارداد هوشمند جدید به شبکه کاردانو، به نظر می‌رسد که این ارتقا به درستی کار می‌کند.

داده‌های جدید نشان می‌دهند که شبکه کاردانو در ماه آگوست به نقطه عطف 3000 قرارداد هوشمند رسید و سپس تا 22 سپتامبر، زمانی که هارد فورک واسیل اجرا شد، 3292 قرارداد را شامل می‌شد. اکنون این تعداد به بیش از 3400 عدد رسیده است.
با این حال، اجرای هارد فورک جدید تأثیر قابل‌توجهی بر فعالیت‌های استیکینگ در شبکه نداشته و ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در این پلتفرم از زمان ارتقای واسیل نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز داشته و تا 9 اکتبر، 75 میلیون دلار بوده است.

داده‌های Cardano Blockchain Insights نیز نشان می‌دهند که تراکنش‌های شبکه از زمان هارد فورک بی‌ثبات بوده است. بر اساس این داده‌ها، تعداد تراکنش‌های آن برای مدت کوتاهی به 12000 در 23 سپتامبر کاهش یافت، اما اکنون به بیش از 60000 عدد رسیده است.

در همین حال، با توجه به اینکه یک تراکنش در کاردانو می‌تواند شامل پرداخت‌های زیادی باشد، نگاهی به تعداد پرداخت‌های روزانه نشان می‌دهد که از زمان به‌روزرسانی شبکه، این عدد نیز افزایش چشمگیری نداشته است. با این حال، پرداخت‌های ماهانه پس از هارد فورک واسیل بیشتر از قبل شده است.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه نیز از زمان ارتقا در شبکه افزایش یافته است. این تعداد پس از رسیدن به 78849 آدرس در 4 اکتبر، اکنون به 70752 آدرس در زمان انتشار این خبر رسیده است.
در همین حال، لازم به ذکر است که توکن ADA از زمان اجرای ارتقای واسیل کاهش قیمت داشته و اکنون در محدوده قیمتی 0.4236 دلار معامله می‌شود.

منبع:یتودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا