اخبارترید و ماینینگ

دوران وام های ارز های دیجیتال به سر رسیده است؟

به گفته یکی از تحلیلگران بیت کوین، وام های رمزنگاری همچنان می تواند در بازار نزولی دوام بیاورد، تحلیلگر می گوید که بازارهای خرسی برای وام دهندگان کریپتو بسیار وحشیانه تر از شرکت های ارز دیجیتالی هستند که از سپرده های کاربران استفاده نمی کنند.

به گفته برخی از کارشناسان صنعت، بازار نزولی جاری ارزهای دیجیتال برای وام دهندگان این صنعت بسیار مضر است، اما مفهوم وام رمزنگاری همچنان می‌تواند مانند قبل به کار خود ادامه دهد.

وام‌دهی ارزهای دیجیتال نوعی خدمات رمزنگاری است که به وام‌گیرندگان اجازه می‌دهد از دارایی‌های رمزنگاری خود به عنوان وثیقه برای دریافت وام به ارزهای ثابت مانند دلار ایالات متحده یا استیبل کوین‌هایی مانند تتر (USDT) استفاده کنند. این عمل به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به فروش سکه های خود پول دریافت کنند و وام را در تاریخ بعدی بازپرداخت کنند.

به گفته Josef Tětek، تحلیلگر بیت کوین (BTC) در شرکت کیف پول سرد کریپتو Trezor، شرکت‌های ارز دیجیتالی که تجارت خود را بر اساس ذخایر کسری اداره می‌کنند، در بازارهای نزولی در معرض خطرات بیشتری قرار دارند.

در بانکداری سنتی، مدل ذخیره کسری سیستمی است که در آن تنها کسری از سپرده ها با پول نقد واقعی پشتیبانی می شود. طبق گفته Tětek، شرکت‌های وام‌دهنده کریپتو «قطعاً یک تجارت با ذخایر کسری را اداره می‌کنند تا بازدهی را به مشتریان خود ارائه دهند.

صرافی ها و متولیانی که بر اساس مدل ذخیره کسری کار می کنند، با آتش بازی می کنند. این روش ممکن است در بازارهای صعودی به خوبی کار کند، زمانی که این شرکت‌ها جریان خالص ورودی را تجربه می‌کنند و پایگاه مشتریان خود را رشد می‌دهند.»

به گفته تِتِک، کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال برای کسب‌وکارهای رمزنگاری که خدمات وام‌دهی ارائه نمی‌کنند و سپرده‌های کاربران را افزایش نمی‌دهند، قابل تحمل‌تر است. این به آنها اجازه می دهد تا از اثر دومینوی کاهش قیمت ها و شرکت ها در معرض خطر قرار بگیرند.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا