مقالاتاخبارترید و ماینینگ

دلایل اصلی سقوط قیمت بیت کوین چه بود؟

دیشب و امروز شاهد سقوط بیشتر بیت کوین بودیم. قیمت BTC بیشترین کاهش 24 ساعته در یکسال اخیر را شاهد بود. در زمان نگارش خبر، قیمت بیت کوین 22٬314 دلار است که 12.89٪ کاهش در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد. قیمت اتریوم (ETH) نیز با 13.43٪ کاهش در 24 ساعت به 1٬176 دلار رسیده است. قیمت بیت کوین 7 صبح امروز به وقت تهران به 20٬800 دلار رسید.

به گزارش کوین دسک، آخرین سقوط قیمت بیت کوین زمانی رخ داد که وام دهنده بزرگ کریپتو، سلسیوس (Celsius)، که در آپریل (فروردین) ادعا می‌کرد بیش‌ از 150٬000 بیت کوین به ارزش حدود 3.5 میلیارد دلار در اختیار دارد، امکان برداشت سپرده‌ها توسط کاربران را متوقف کرد. Nexo، یکی دیگر از شرکت‌های ارز دیجیتال، به خرید برخی دارایی‌های این پلتفرم تمایل نشان داده است.

روز گذشته پر از تحولات سریع و اخبار عمدتا منفی بود و ارزش کل بازار رمزارزها دیروز برای اولین بار از اوایل سال 2021 به زیر 1 تریلیون دلار سقوط کرد. در بازار سهام ایالات متحده نیز سهام شرکت‌های مرتبط با کریپتو، خصوصا سهام مایکرواستراتژی (MSTR)، سقوط شدیدی داشت.

همچنین صرافی بایننس دیروز برداشت بیت کوین را (طبق اعلان صرافی، به دلیل مشکلات فنی) موقتا متوقف کرد. به علاوه، صرافی Crypto.com و بلاکفای (BlockFi) پلتفرم وام‌دهی کریپتو اعلام کردند که مشاغل خود را کاهش می‌دهند. برابری استیبل کوین الگوریتمی ترون (USDD) با دلار نیز متزلزل شد.

ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیلگر ارشد بازار، دیروز اظهار داشت:

احساسات در بازار ارزهای دیجیتال وحشتناک است. بیت کوین در حال تلاش برای پیدا کردن کف است، اما اگر قیمت به زیر سطح 20٬000 دلار برسد، ممکن است اوضاع از این هم بدتر شود.

اوضاع نابسامان بازارهای سنتی هم شرایط بد بازار کریپتو را تشدید کرد. شاخص S&P 500 دیروز 4٪ سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در سال رسید. به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین محرک سقوط بازارهای سنتی ته‌نشین شدن این ادراک است که فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار تورمی که به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر رسیده است، چاره‌ای جز سیاست‌های پولی شدیدا انقباضی ندارد.

نشست دو روزه سیاست پولی فدرال رزرو، امروز سه‎‌شنبه، آغاز می‌شود و چهارشنبه، رییس فدرال رزرو، جروم پاول (Jerome Powell)، بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت.

واکنش توییتر به سقوط بازار

نگاهی به چند توییت از فعالان باتجربه فضای کریپتو، احساسات کلی بازار را نشان می‌دهد. هادل کردن بیت کوین و آلت‌کوین ها اصلی توییت‌های سرمایه گذاران رمزارز بود، با این حال به نظر می‌رسد دست عده‌ای در حال ضعیف شدن است؛ چنان‌که یکی از کاربران اشاره کرد:

به نظرم خیلی‌ها امروز کریپتو رو کلا کنار میذارن.

توییت قیمت بیت کوین

البته باید توجه داشت که فضای کریپتو در وضعیت اسفناک خود تنها نیست، کل بازار سهام یالات متحده هم وضعیت بسیار بدی را تجربه می‌کند.همان‌طور که ذکر شد شاخص S&P 500 دیروز 4٪ سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در سال 2022 رسید:

همه سهام سبد شاخص S&P 500 یکدست قرمزه.

برخی دیگر در توییتر در تلاش هستند متوجه شوند بهترین حرکت بعدی خود را پیدا کنند و در مورد خرید، فروش، هادل یا ترید تصمیم‌گیری کنند:

خواهش میکنم متوجه باشید که این دامپ بازار چقدر بی ربطه به سلسیوس و داستان stETH. تمام ماجرا به ترس شدید حاکم بر بازار و خروج سرمایه از دارایی‌های پرخطر برمیگرده.

علت اصلی کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟

در مورد این سقوط قیمت می‌توان گفت مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داده‌اند. شرایط اقتصاد ماکرو بسیار منفی است تا جایی که دیروز شاخص S&P 500 حدود 4٪ سقوط کرد. در کنار این عوامل ماکرو عوامل بسیار منفی خاص فضای کریپتو مانند ماجرای مسدود کردن برداشت توسط سلسیوس و مسدود کردن موقت برداشت توسط بایننس و لغزش برابری استیبل کوین ترون با دلار نیز به شدت نزولی شدن بازار رمزارزها اضافه کرده است.

 

منبع : کوین دسک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا