مقالاتاخبار

تست نت چیست و چه کاربردی در توسعه شبکه‌های بلاک چین دارد؟

تست نت چیست؟

توسعه‌دهندگان بلاک چینی از این شبکه‌های آزمایشی برای آزمایش برنامه‌های غیرمتمرکز خود بهره می‌برند. همچنین زمانی که یک شبکه بلاک چینی قصد انجام به‌روزرسانی در کد خود را داشته باشد، ابتدا این کار را در شبکه آزمایشی انجام می‌دهد و سپس نتیجه نهایی را در قالب شبکه اصلی ارائه می‌کند.

کدهایی که در یک تست نت نوشته می‌شوند به‌راحتی قابل‌تغییرند و کوین‌های آنها فاقد ارزش هستند. در واقع ارزش تست نت‌ها به همین فاقدارزش‌بودن آنهاست.

عملکرد تست نت‌ها و شبکه‌های اصلی به‌شدت به یکدیگر مرتبط است و هیچ‌یک از آنها بدون دیگری معنا ندارد. بنابراین برای درک بهتر ماهیت و کارکرد تست نت‌ها بد نیست نگاهی هم به شبکه‌های اصلی داشته باشیم و آنها را بررسی کنیم.

مین نت چیست؟

شبکه اصلی یا همان مین نت (Mainnet) آخرین، پایدارترین و کاربردی‌ترین نسخه بلاک چین است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. مین نت در حقیقت یک بلاک چین مستقل است که شبکه خودش را راه‌اندازی کرده و فناوری و پروتکل‌های مخصوص خود را دارد.

برخلاف تست نت که کوین‌های آن فاقد ارزش هستند، کوین‌ها و توکن‌های مین نت ارزش منحصربه‌فرد دارند و از آنها برای دست‌یابی به اهداف شبکه استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا