اخباررمزارز

تلاش‌های چین در دنیای متاورس!

شانگهای، بزرگترین شهر چین قصد دارد ۱٫۵ میلیارد دلار برای تقویت رشد اقتصادی چین از طریق متاورس اختصاص دهد و از طریق توسعه محصولات و خدمات متاورس، فناوری پایانه‌های هوشمند و پروژه‌های انرژی کم‌کربن را رهبری کند.

در همین راستا، وو جین چنگ، رئیس کمیته اقتصاد و فناوری اطلاعات شانگهای، بیان کرده که ۱۰ شرکت محبوب و همچنین ۱۰۰ شرکت کوچک با استفاده از این منابع مالی ایجاد خواهند شد و همه این شرکت‌ها در زمینه محصولات و خدمات برجسته تخصص خواهند داشت. همچنین سرمایه‌گذاری در متاورس باعث ارتقای بسیاری از صنایع خواهد شد و تا سال ۲۰۲۵ ارزش بازار سه بخش فوق‌الذکر ۲۲۴ میلیارد دلار خواهد بود. هدست‌های واقعیت مجازی، ربات‌ها، وسایل نقلیه و وسایل خانه هوشمند، تحت این فناوری هوشمند قرار دارند.

این کمیته همچنین در نظر دارد دو شرکت را توسعه دهد که با استفاده از ترمینال‌های هوشمند، مراقبت از سالمندان، مراقبت‌های بهداشتی و حمل و نقل را افزایش دهند.

پیش از این هم، گزارش شده بود که Alibaba و Tencent، شناسه‌های کاربری را برای خرید NFT بررسی می‌کنند، که نشان‌دهنده علاقه رو به رشد چین به فناوری‌هایی مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) و متاورس است.

منبع:تودی ان اف تی نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا