مقالاتاخبارترید و ماینینگ

بیت کوین ۱۹ هزار دلاری، اتریوم ۹۰۰ دلاری؛ سقوط تا کجا ادامه دارد؟

برای اولین بار در تاریخ، قیمت بیت کوین به سطحی پایین‌تر از اوج چرخه هاوینگ ماقبل خود رسیده و آن‌طور که از بازارهای نزولی گذشته پیداست، احتمالاً قرار نیست ۱۹٬۰۰۰ دلار نقطه پایان روند نزولی این ارز دیجیتال باشد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین ساعاتی پیش به زیر سطوح اوج تاریخی سال ۲۰۱۷ سقوط کرد و پس از مدت‌ها حمایت روانی ۲۰٬۰۰۰ دلاری خود را از دست داد.

آن‌طور که از‌ داده‌های بازار پیداست، بیت کوین برای اولین بار از دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار رسیده و در پایین‌ترین سطح، قیمت ۱۸٬۷۳۲ دلار را تجربه کرده است.

در حالی که پیش‌بینی‌های بانک مرکزی آمریکا از افزایش تورم در سراسر جهان باعث تشدید نگرانی میان سرمایه‌گذاران شده است، بازار ارزهای دیجیتال نیز در این مدت با فشار فروش گسترده‌ای مواجه بود که شروع آن به اعلام نرخ تورم ماه مه (اردیبهشت) آمریکا در دو هفته گذشته بازمی‌گردد.

این برای اولین بار در تاریخ بیت کوین است که قیمت به سطحی پایین‌تر از اوج چرخه هاوینگ قبلی سقوط می‌کند.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین به همراه نشان‌گر چرخه‌های هاوینگ قبلی :

هدف بعدی بیت کوین کجاست؟

بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا به امروز ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و بیش از ۷۰ درصد با اوج تاریخی ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۰) خود در ۶۹٬۰۰۰ دلار فاصله دارد.

بررسی روند‌های قبلی بیت کوین نشان می‌دهد که سقوط ۸۰ الی ۸۴.۵ درصدی قیمت از اوج تاریخی هر دوره، می‌تواند هدف قیمتی هر چرخه نزولی باشد. اگر قرار باشد این اصلاح تکرار شود، هدف بعدی بیت کوین جایی بین ۱۱٬۰۰۰ تا ۱۴٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

عملکرد ماهانه بیت کوین از سال ۲۰۱۳ تاکنون :

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال در توییتر، با اشاره به چرخه نزولی قبلی و نشانه‌های پایان بازار نزولی فعلی بیت کوین، گفته است:

بیت کوین در حال حاضر به حجم و نوسان قیمتی بیشتری نیاز دارد تا با کف‌های قیمتی چرخه نزولی قبلی که در نزدیکی میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای تشکیل شده بود، برابری کند. نشانه امیدوارکننده‌ای که وجود دارد این است که حجم سفارش‌های فروش برای اولین بار در این هفته از حد متوسط فراتر رفته است، اما برای آنکه بتوان گفت فروش و ریزش نهایی اتفاق افتاده است، به حجم بیشتری نیاز داریم.

نمودار قیمت بیت کوین در نمای هفتگی به همراه میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای :

 

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا