مقالاتاخبارترید و ماینینگ

اینستاگرام به‌زودی پشتیبانی از NFTهای اتریوم، سولانا و پالیگان را آغاز می‌کند

آخرین یافته‌ها از طرح مِتا (فیس‌بوک سابق) برای اضافه‌کردن توکن‌های غیرمثلی (NFT) به اینستاگرام، نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی قصد دارد به‌زودی پشتیبانی از NFTها را به‌صورت آزمایشی اجرا کند. ظاهراً قرار است اجرای این طرح با چهار شبکه بلاک چینی شناخته‌شده، از جمله اتریوم کلید بخورد.

به گزارش کوین دسک، قرار است NFTهای مبتنی بر شبکه‌های بلاک چینی مطرح و پرطرفدار به‌زودی به شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه شوند و ممکن است متا بیانیه مربوط به راه‌اندازی آزمایشی این بخش را دوشنبه همین هفته منتشر کند.

این شبکه اجتماعی بزرگ که یکی از زیر مجموعه‌های متا محسوب می‌شود، ظاهراً قصد دارد در مرحله اول از NFTهای مبتنی بر بلاک چین اتریوم، سولانا، پالیگان و فلو (Flow) پشتیبانی کند. بخشی عمده‌ای از معاملات توکن‌های غیرمثلی در این شبکه‌ها انجام می‌شود و در میان آنها شبکه اتریوم و مجموعه بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) با ارزش بازاری بیشتر از سایرین، پیشتاز هستند.

قرار است آزمایش این ویژگی جدید اینستاگرام با حضور گروه کوچکی از طرفداران NFTها در آمریکا انجام شود. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست اینستاگرام همان ابتدای کار و با راه‌اندازی این بخش، پشتیبانی از هر چهار شبکه نام‌برده‌شده را آغاز خواهد کرد یا خیر.

اینستاگرام قصد دارد در این بخش از کیف پول‌های پرکاربر فضای ارز دیجیتال، نظیر متامسک، پشتیبانی کند؛ به این صورت که کاربران با وصل‌کردن کیف پول خود به حساب کاربری‌شان ثابت می‌کنند که مالک یک یا چند NFT خاص هستند و سپس قادر خواهند بود این NFTها را در حساب کاربری خود (در قالب پست یا استوری) به نمایش بگذارند و سازندگان اصلی آن را هم روی تصویر تگ کنند.

تحقیقات کوین دسک نشان می‌دهد که اینستاگرام بر خلاف توییتر، قصد ندارد بابت پست یا استوری‌کردن تصاویر مربوط به توکن‌های غیرمثلی از کاربران خود هزینه‌ای دریافت کند. گفتنی است که استفاده از NFTها در تصویر حساب کاربری توییتر تنها برای کسانی امکان‌پذیر است که اشتراک ویژه این شبکه اجتماعی یا همان توییتر بلو (Twitter Blue) را خریداری کرده باشند؛ پس بنابراین انتشار رسمی تصاویر NFTها در توییتر به‌نوعی برای کاربران هزینه دارد.

تصمیم تیم متا برای اضافه‌کردن NFT‌ها به اینستاگرام احتمالاً تأثیر زیادی بر جنبه‌های فرهنگی این حوزه گذاشته و توکن‌های غیرمثلی را در معرض دید افراد جدیدی قرار خواهد داد. اینستاگرام در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و بسیاری از کاربران آن از این پلتفرم برای بازاریابی و معرفی آثار هنری خود استفاده می‌کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پیش‌تر در ماه مارس (اسفند)، بدون ذکر جزئیات خاصی، گفته بود که قرار است NFTها در آینده‌ای نزدیک به اینستاگرام اضافه شوند.

همان طور که فایننشال تایمز چند روز قبل گزارش کرده بود، متا می‌خواهد آزمایش بخش NFTهای اینستاگرام را هم‌زمان با اضافه‌کردن امکانی برای ساخت توکن‌های غیرمثلی پیش ببرد و در کنار آن برنامه‌ای هم برای اضافه‌کردن یک ویژگی به گروه‌های فیس‌بوک در نظر دارد که با استفاده از آن می‌توان شرط عضویت در گروه‌های مختلف را داشتن NFT مخصوص آن گروه در نظر گرفت.

 

منبع : کوین دسک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا