مقالاتاخبارترید و ماینینگ

داده های آنچین 21000 دلار را به عنوان کف قیمتی بیت کوین مشخص می کنند

سرمایه گذاران بیت کوین در جستجوی سیگنال هایی هستند که نشان دهد قیمت بیت کوین در کف قیمتی خود قرار دارد اما فعالیت قیمت در این هفته نشان می دهد قیمت هنوز به پایین ترین حد خود نرسیده است.

گواه این ادعا را می توان با نگاهی بر بازده ماهانه بیت کوین دریافت که با کاهش سریع مواجه شده و طبق آخرین نسخه خبرنامه Blockware Solutions Market Intelligence Newsletter “به یکی از بزرگترین کاهش های بازده ماهانه برای طبقه دارائی در تاریخ خود تبدیل شد”.

بیت کوین به معامله در دامنه به طور فزاینده محدود خود که به دلیل افزایش فشارهای اقتصادی به آرامی در حال فشرده شدن به سمت روند نزولی هست ادامه می دهد.

اینکه آیا قیمت همچنان به روند کاهشی خود ادامه می دهد یا خیر، موضوع مورد بحث در میان تحلیلگران ارزهای دیجیتال است و نظر غالب فعلی به کاهش بیشتر اشاره دارد.

تا زمانی که 45000 دلار باز پس گرفته نشود، تحلیلگران دید نزولی دارند

طبق گفته‌های Blockware Solutions، شاخص‌های مختلفی وجود دارد که تا زمانی که بیت‌کوین زیر محدوده 45000 تا 47000 دلار معامله می‌شود به چشم‌انداز نزولی اشاره می‌کند.

این واقعیت که بیت کوین سال 2022 را با 46200 دلار شروع کرد در حالی که میانگین متحرک نمایی 180 هفته ای، که وزن بیشتری به اقدامات اخیر قیمت می دهد، نشان می دهد که BTC در حال کاهش است و در حال حاضر روی 47166 دلار قرار دارد.

سرمایه گذاران کوتاه مدت، یعنی کسانی که کمتر از 155 روز در بازار بوده اند، از ضعف بازار آسیب جدی دیده اند، زیرا مبنای هزینه کوتاه مدت فعلی در 45038 دلار است.

در مجموع، این داده‌ها نشان می‌دهند که تا زمانی که قیمت آن کمتر از 45000 دلار باشد، احساسات برای بیت کوین نزولی باقی خواهد ماند.

کف قیمتی کجاست؟

علی‌رغم تحلیل‌های فعلی ، سیگنال هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بازار در حال جستجوی کف قیمتی است.

طبق آخرین خبرنامه Glassnode Uncharted، پس از سقوط بیت کوین به زیر 30000 دلار در اوایل ماه مه، « با افزایش عرضه و کاهش ارزش شبکه ، فعالیت شبکه افزایش یافت.»

به گزارش گلس‌نود:

“این پدیده از لحاظ تاریخی نشان دهنده یک فرصت خرید بزرگ است.”

برای تاکید بیشتر این ادعا که بیت کوین در حال حاضر در یک منطقه خرید خوب است، گزارش به entity-adjusted dormancy flow اشاره می کند که در منطقه ای که قبلاً منطقه خرید بهینه در نظر گرفته می شد، تثبیت شده است.

به همین ترتیب، Blockware Solutions نیز نشان می دهد بازار ممکن است در جستجوی کف قیمتی باشد، از جمله Mayer Multiple، معیاری که قیمت فعلی بازار را با میانگین متحرک 200 روزه مقایسه می کند، که در حال حاضر نزدیک به برخی از قیمت های ثبت شده خوانده می شود.

در حالی که چندین داده در نقاط مختلف تایید می کند که بازار کریپتو در روند نزولی قرار دارد، نشانه هایی وجود دارد که فرسودگی فروشنده ممکن است به غایت خود برسد و بازار به دنبال کف قیمتی خود است. مکانی که در نهایت پیدا می شود ناشناخته باقی مانده است، اما چندین شاخص در حال حاضر به سطح قابل قبولی از حمایت نزدیک به سطح 21000 دلار اشاره می کنند.

 

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا