ترید و ماینینگاخبار

چرا بیت کوین به 40 هزار دلار رسید.

بیت کوین به 40 هزار دلار رسید و 500 ملیون ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته لیکویید شد. داده‌های CPI دریافتی قرار است بازارها را شوکه کند، در حالی که معامله‌گران بیت‌کوین به این رویداد به عنوان یک کاتالیزور بالقوه «جهش کوتاه‌مدت» نگاه می‌کنند.

بیت کوین (BTC) در 12 آوریل تلاش کرد تا 40000 دلار را به عنوان حمایت پس از شروع هفته دردسرساز که BTC/USD به پایین ترین حد سه هفته ای خود رسید، پس بگیرد.

داده‌های CPI یا همان نرخ تورم در آمریکا «فوق‌العاده افزایش یافته». داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که بزرگترین ارز دیجیتال پس از سقوط به ۳۹،۳۰۰ دلار، در ۱۱ آوریل به ۴۰۲۰۰ دلار در Bitstamp رسید. به‌ویژه، بیت‌کوین در بازه‌های زمانی کوتاه به دلیل افت تحریک‌پذیر به نظر می‌رسد و کسانی که قبلاً روی ادامه روند صعودی معامله می‌کردند، دست خالی ماندند. بر اساس منبع نظارت زنجیره ای Coinglass،  ساعت گذشته برای معامله گران ارزهای دیجیتال در مجموع 428 میلیون دلار برای پوزیشن های خرید نقدی انحلال شده هزینه داشته است که بیشترین میزان در یک روز از 22 ژانویه است.

ویلیام کلمنته، تحلیلگر ارشد

در موضوعی در توییتر در مورد شرایط فعلی نوشت: “این تغییر در فناوری بر بیت کوین نیز تاثیر می گذارد. در همین حال، آخرین چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که اواخر روز به چاپ رسید، به آسیب به اقتصاد ایالات متحده و احساسات مرتبط اشاره کرد. پیش از این در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته است، بازخوانی ماه مارس به عنوان اولین داده CPI که از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین منتشر شده است، فشار تورمی را تقویت می کند.

اگر تورم طبق این پیش‌بینی‌ها افزایش یابد، احتمالا شاهد فروش عمده در سهام شرکت‌های فناوری و سهام‌هایی با رشد زیاد خواهیم بود. متاسفانه، بیت کوین اخیرا عملکردی مشابه با سهام شرکت‌های فناوری پیدا کرده است و در این شرایط، روند نزولی در پیش می‌گیرد. هرچند، حتی با وجود کاهش ۶٪ قیمت بیت کوین، در صورتی که آمار CPI اعلام شود و قیمت این رمزارز با کاهش بیشتری مواجه نشود، باز هم می‌توان بیت کوین را به عنوان یک دارایی محافظت از سرمایه در مقابل تورم به شمار آورد.

کاخ سفید اکنون نسبت به آمارهای تورم “فوق العاده بالا” هشدار داده است. — دیلان لیکلر (@DylanLeClair_) 11 آوریل 2022 رویدادهای CPI از لحاظ تاریخی تمایل به ایجاد نوسانات کوتاه مدت در بازارهای کریپتو داشته اند، و زمان انتشار 11 آوریل، ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی، برای معامله گران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین، برخی احتمال کاهش فشار نزولی را پس از انتشار عمومی داده ها در نظر گرفتند.

آخرین حمایت نهنگ های بیت کوین:

حمایت نهنگ به این معنی است که 27000 دلار “آخرین حمایت” توسط نهنگ ها خواهد بود ، با تجزیه و تحلیل سطوح پشتیبانی که در آن سرمایه‌گذاران با حجم بالا BTC خریداری کرده بودند، پلتفرم تحلیلی زنجیره‌ای Whalemap 27000 دلار را به عنوان نقطه «حداکثر درد» برای بازار اعلام کرد.

قیمت بیت کوین به 39 هزار دلار کاهش می یابد، اما داده ها نشان می دهد که معامله گران اهرمی در رویای 50 هزار دلار هستند. و اکنون 38400 دلار نزدیکترین پشتیبانی قیمت جدید است.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا