مقالاتاخبارترید و ماینینگ

از ۸,۰۰۰ دلار تا ۲۲,۰۰۰ دلار؛ از نظر تحلیلگران ریزش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

ریزش قیمت بیت کوین امروز صبح تا حوالی 20,800 دلار ادامه یافت. به نظر می‌رسد اکنون فشار فروش در بازار کاهش یافته است اما همچنان بیم آن می‌رود که اخبار منفی و احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا بتوانند مجددا این فشار را ایجاد کنند.

به گزارش کوین تلگراف، ریزش‌های ادامه‌دار قیمت بیت کوین از ماه نوامبر 2021 (آذر 1400) این سوال را در اذهان به‌ وجود آورده‌اند که کف بلند مدت قیمت BTC کجاست. در این مطلب نظر 3 تن از تحلیلگران مطرح در این رابطه منعکس شده است.

رکت کپیتال : محدوده 22,000 دلار (میانگین متحرک 200 هفته‌ای)

رکت کپیتال (Rekt Capital) یکی از تحلیلگران شناخته‌شده بازار است که اخیرا در توییتی، میانگین متحرک 200 هفته‌ای را حمایت بلند مدت بیت کوین دانسته است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین منبع: توییتر

البته این توییت رکت کپیتال پیش از ریزش امروز بود که قیمت بیت کوین پایین‌تر از میانگین متحرک 200 هفته‌ای در 22,500 دلار آمد. البته باید توجه داشت که این حمایت در تایم فریم هفتگی معتبر است و مادامی که کندل هفتگی زیر این حمایت بسته نشود، همچنان معتبر است. کما اینکه اکنون دوباره قیمت به بالای این خط بازگشته است.

رکت کپیتال پیش‌بینی کرده که مطابق الگوهای رفتاری بیت کوین در گذشته، این بار نیز با تشکیل الگوی کف 2 قلو، روند نزولی به انتها می‌رسد. او دومین واکنش به میانگین متحرک 200 هفته‌ای را حدود 2 سال دیگر در حوالی قیمت 41,000 دلار پیش‌بینی کرد.

وال‌مپ : محدوده 13,000 دلار

وال‌مپ (Whalemap) از پلتفرم‌های تحلیل آنچین کریپتو در توییتی به این موضوع اشاره کرد که بیت کوین در ریزش‌های اخیر حمایت‌های زیادی را از دست داده است که اکنون دیگر نقش مقاومتی را ایفا می‌کنند. این پلتفرم سطوح حمایتی و مقاومتی را برابر میانگین قیمت خرید آدرس‌های بیت کوین با موجودی در یک بازه مشخص در نظر گرفته است.

نکته جالب در نمودار زیر فاصله زیاد قیمتی بین 2 سطح 24,013 دلار و 13,331 دلار است و اکنون با از دست رفتن اولی، وال‌مپ پیش‌بینی می‌کند که سطح 13,331 دلار کف نهایی قیمت بیت کوین خواهد بود که در آن نقطه اکثریت هولدرهای بیت کوین را با ضرر مواجه می‌کند و به اصطلاح بیشترین درد را به سرمایه‌گذاران بیت کوین تحمیل می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین منبع: وال‌مپ

فرانسیس هانت : محدوده 8,000 دلار

تحلیلگر مطرح دیگری به نام فرانسیس هانت (Francis Hunt) که فضای کریپتو به او لقب تک تیرانداز بازار را داده‌اند، اعتقاد دارد با توجه به تشکیل الگوی سر و شانه در نمودار روزانه بیت کوین و حمایت‌های پیشین بیت کوین، محدوده 8,000 تا 10,000 دلار را می‌توان به عنوان کف نهایی قیمت بیت کوین در نظر گرفت.

این تحلیلگر اعتقاد دارد فاز انباشت بیت کوین در ناحیه 17,000 تا 18,000 دلار اتفاق خواهد افتاد اما اگر قیمت بیت کوین در آن ناحیه ضعف از خود نشان دهد، ریزش به صورت پلکانی به محدوده 15,000 دلار و 12,000 دلار محتمل خواهد بود اما سطح 8,000 دلار حمایت نهایی و بلند مدت بیت کوین محسوب می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

 

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا