اخبار

علت کاهش قیمت بیت کوین به 27 هزار دلار.

برخی از کارشناسان معتقدند هشدار اشتباه شرکت آرخام اینتلیجنس مبنی بر جابجا شدن مقادیر زیادی بیت کوین در کیف پول‌های مربوط به دولت آمریکا و صرافی Mt.Gox باعث سقوط قیمت بیت کوین شده است.

در مجموع بیش از ۳۵۱ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی لیکویید شده است. حدود ۷۳٪ از این موقعیت‌ها در ۱۲ ساعت اخیر و به دلیل فشار فروش بالا لیکویید شده‌اند. به گفته کوین گلس، این بزرگترین میزان پوزیشن لانگ لیکویید شده در ماه گذشته بوده است.

بیش از ۵۲ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی لیکویید شده به صرافی OKX مربوط است و پس از آن، صرافی‌ بایننس با ۳۸ میلیون دلار قرار گرفته است. بزرگترین پوزیشن لیکویید شده نیز با ارزشی بالغ بر ۶ میلیون دلار در صرافی بیتمکس صورت گرفته است.

به گفته کارشناسان، به دنبال انتشار این هشدار، تعداد بسیار زیادی از معامله‌گران بیت کوین خود را به منظور جلوگیری از ضرر بیشتر، به فروش رساندند که به فشار فروش گسترده‌‌ و ریزش بیشتر قیمت بیت کوین دامن زد. در ادامه شرکت آرخام اینتلیجنس اعلام کرد این هشدار به دنبال یک باگ اتفاق افتاده است. به دنبال این اطلاعیه، ریزش قیمت متوقف شد و بازار کمی بهبود یافت.

این شرکت عنوان کرد نهادی که حساب کاربری DB در توییتر را در اختیار دارد، در داشبورد خود تراکنش‌های بالای ۱۰٬۰۰۰ دلار را با نام Mt Gox و US Gov ذخیره کرده است و با دریافت آلارم این تراکنش‌ها، به اشتباه در توییتر این خبر نادرست را منتشر کرده است.

دلیل دیگری که باعث کاهش شدید قیمت BTC شد، نقدینگی کم در بازار است به طوریکه با انتشار این خبر، نوسانات قیمت به راحتی اتفاق افتاد.

علیرغم تکذیب شدن خبر فروش بیت کوین‌های صرافی Mt.Gox توسط دولت آمریکا، برخی از تحلیلگران صنعت رمزارزها معتقدند معامله‌گران باید خود را برای این اتفاق که دیر یا زود رخ خواهد داد آماده کنند. مایلز دویچر (Miles Deutscher)، تحلیلگر اکوسیستم دیفای در این رابطه می‌گوید:

امروز یک هشدار اشتباه بود اما در آینده‌ای نزدیک، بیت کوین‌های دولت آمریکا و صرافی Mt.Gox منتقل خواهند شد. برای این اتفاق آماده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا