اخباررمزارز

استیبل کوین‌های USDC و DAI به قیمت زیر 1 دلار سقوط کردند.!!

  • ورشکستگی بانک سیلیکون ولی:
    بانک سیلیکون ولی (SVB) شانزدهمین بانک تجاری در ایالات متحده محسوب می‌شود که تعداد زیادی از شرکت‌های کریپتویی در این بانک سپرده دارند. اما تاثیرگذارترین آن‌ها ذخایر شرکت سیرکل در این بانک محسوب می‌شود. سیرکل شرکت صادرکننده استیبل کوین USDC است که در حال حاضر حدود ۴۰ میلیارد دلار از این استیبل کوین صادر کرده است. بخشی از پشتوانه این استیبل کوین در این بانک قرار داشته است و وضعیت سیلیکون ولی منجر به عدم دسترسی سیرکل به ذخایر خود در این بانک شده است. کما اینکه امروز صف بلندی از طلبکاران در مقابل این بانک تجمع کرده‌اند تا دارایی‌های خود را بیرون بکشند. این موضوع این ترس را بین هولدرهای USDC انداخت که این استیبل کوین در خطر دی‌پگ شدن قرار دارد.
  • دی‌پگ شدن USDC:
    همین اتفاق نیز افتاد و USDC دی‌پگ شد. نمودار زیر ارزش این استیبل کوین را در مقابل دلار در صرافی بیت‌استمپ نشان می‌دهد. در دقایقی ارزش USDC حتی به ۰.۸۰ دلار نیز رسید. اکنون این میزان به حوالی ۹۳ سنت رسیده است.
  • دی‌پگ شدن DAI:
    همزمان با اعلام خبر ورشکستگی سیلیکون ولی، استیبل کوین DAI نیز دی‌پگ شد. این استیبل کوین توسط پروتکل دیفای MakerDAO مدیریت می‌شود. پشتوانه DAI سبد متنوعی از دارایی‌ها و رمزارزها است اما بخش قابل توجهی از آن به شکل USDC بود. نمودار زیر قیمت DAI در برابر دلار را در صرافی بیت‌استمپ نشان می‌دهد که در دقایق تا نزدیک ۸۵ سنت سقوط کرد. در حال حاضر این استیبل کوین در حوالی ۹۳ سنت معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا