مقالاتاخبار

ویتالیک بوترین نظرات خود را در خصوص موارد استفاده غیر مالی از بلاک چین را به اشتراک گذاشت

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران مجله اتریوم و بیت کوین، در توییتر نظرات خود را در خصوص موارد استفاده غیرمالی برای فناوری بلاکچین به اشتراک گذاشت.
بوترین در مقاله ای با عنوان “کجا از بلاک چین در برنامه های غیر مالی استفاده کنیم؟” علاقه فزاینده ای به استفاده از فناوری بلاکچین در خارج از صنعت مالی ابراز کرد. او اشاره کرد که در حالی که سایر صنایع در پذیرش این فناوری کند بوده اند، او می تواند ارزش بلاک چین ها را در بسیاری از موقعیت ها ببیند.

او گفت که فناوری دفتر کل توزیع شده می تواند به اهداف بسیار مهم مانند اعتماد و مقاومت در برابر سانسور کمک کند. در این مقاله، او بیان کرد که «بلاک‌چین‌ها به‌عنوان ذخیره‌گاه داده» می‌توانند در طرح های کلان بسیار مهم باشند و انتظار دارد که از آنها برای بازیابی ارزان و قابل اعتماد داده استفاده شود.
یکی دیگر از موارد استفاده بالقوه که مورد بحث قرار گرفت، معیارهای منبع باز بود، مفهومی که هنوز در مراحل اولیه است و امکان اندازه گیری تنوع و تمرکززدایی را فراهم می کند.

ویتالیک مقاله خود را با این جمله به پایان رساند: «من میزان زیادی از عدم اطمینان در مورد اینکه دقیقاً چه سطحی از استفاده از بلاک چین غیر مالی در هر یک از این دسته‌ها منطقی است، دارم اما به نظر واضح است که بلاکچین به عنوان یک ابزار توانمند نباید نادیده گرفته شوند.»
اتریوم 2.0 همچنان در افق باقی می ماند و با آن شبکه پیشنهادی به اثبات سهام تغییر می کند. به روز رسانی چندین بار به تعویق افتاده است و اخیراً در شبکه آزمایشی Ropsten اتریوم راه اندازی موفقیت آمیز داشته است. نمایندگان این پروژه اخیراً گفته اند که امیدوارند تا آگوست 2022 (مرداد 1401) این ارتقا را به شبکه اصلی عرضه کنند.

 

منبع : cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا