مقالاترمزارز

ارز دیجیتال نئو NEO و پلتفرم آن

در دنیای امروز ارزهای دیجیتال و کسب درآمد اینترنتی بسیار مرسوم و پرطرفدار شده است. در واقع به دلیل پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن راه‌های جدید و پیشرفته برای کسب درآمد از روش‌های نوین، گرایش افراد به آن‌ها بیشتر از قبل شده است. قطعا امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به حال حتی یک بار هم اسم ارز دیجیتال به گوشش نخورده باشد. ارز دیجیتال که در واقع همان پول دیجیتالی محسوب می‌شود، پایه و اساس علمی دارد و پیش‌بینی این است که تا چند سال آینده پول‌های دیجیتالی کاملا جای پول‌های کاغذی و روش‌های قدیمی را خواهند گرفت.

ارز دیجیتال نئو

اگر از علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال هستید، پس حتما باید با نئو که جزو ارزهای دیجیتال محبوب و فوق‌العاده محسوب می‌شود، آشنا باشید. برای آشنایی و معرفی اینکه ارز دیجیتال نئو چیست؟ اول از همه لازم است بدانید از این ارز دیجیتال تحت عنوان نئو یا اتریوم چینی یاد می‌شود.

جالب است بدانید به طور کلی نئو شباهت‌ها و ویژگی‌های مشابه زیادی با اتریوم دارد که البته بعضی از ویژگی‌هایی که در فناوری نئو وجود دارد، همچنان منحصربه‌فرد و در عین حال ناشناخته است؛ به همین دلیل هم افراد زیادی را کنجکاو می‌کند تا آن را کشف کنند. حال در ادامه برای آشنایی بیشتر و دقیق‌تر به بررسی ویژگی‌های مختلف و نماد آن خواهیم پرداخت.

نماد اختصاری ارز دیجیتال نئو

ارز دیجیتال نئو با نماد اختصاری NEO در همه جا شناخته شده است. نئو در وب سایت رسمی خود، خود را همراه با نمادی که طراحی کرده‌اند به عنوان شبکه توزیع شده برای اقتصاد هوشمند معرفی کرده است. اما اگر بخواهیم طراحی این نماد اختصاصی را بیشتر برای شما شرح دهیم باید بدانید که شبکه NEO از دو نشانه ساخته شده است. NEO و neoGAS (GAS) . نشانه‌های NEO در طول رویداد پیدایش از قبل نیز استخراج شده‌اند. رمز GAS در این نماد به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان سوخت بلاک چین NEO و نوعی امنیت عمل می‌کند.

تاریخچه ارز دیجیتال نئو

وقتی حرف از تاریخچه نئو می‌شود، اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چه سالی آغاز نئو بوده است؟ باید بدانید که شروع تحقیقات درباره ارز دیجیتال نئو و پلتفرم بزرگ آن که در واقع واحد ارزی نئو فقط جزئی از این شبکه است و توسط تیم توسعه دهنده و برنامه نویسان آن ایجاد شده بود، به ماه فوریه سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد.

در واقع وقتی در سال 2014 راه اندازی شد، تصمیم بر این بود به عنوان اولین پروژه ارز دیجیتالی بلاک چین عمومی از آن رونمایی شود. همچنین ابتدا از این پلتفرم با نام Antshares یاد می‌شد تا اینکه بعد از گذشت سه سال به نام کنونی آن یعنی نئو تغییر پیدا کرد و همچنان نیز با این اسم، محبوب و شناخته شده است.

همچنین از همان ابتدا که نئو روی کار آمد، هدف اصلی آن ایجاد یک اقتصاد هوشمند به وسیله شبکه توزیع شده بوده است. این پروژه توسط دو عرضه اولیه سکه (ICO)، جذب سرمایه کرد. اولین عرضه اولیه سکه آن در سال ۲۰۱۵ و ماه اکتبر به مدت ۱۰ روز اجرا شد که در نهایت این عرضه اولیه موجب به فروش ۱۷.۵ میلیون توکن به ارزش ۵۵۰هزار دلار گشت. در دومین عرضه اولیه، ۲۲.۵ میلیون توکن به قیمت ۴.۵ میلیون دلار به فروش رسید.

موضوع مهم دیگری که بی‌شک ذهن شما را درگیر خواهد کرد این است که مخترع و بنیان‌گذار این ارز چه کسی بوده است؟ باید بدانید که در این زمینه تنها یک نفر نقش نداشته است، در واقع بنیان‌گذاران نئو، دا هانگ‌فی و اریک ژانگ هستند که هر دو آن‌ها به عنوان رئیس هیئت مدیره بنیاد نئو با هدف ترویج بلاک چین فعالیت می‌کنند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارز دیجیتال نئو

دارا بودن تیم سازنده قوی: در واقع تیم سازنده نئو از همان ابتدا تمرکزشان بر روی ایجاد فضایی برای توسعه دهندگان بود که به تشکیل زیرساخت‌های جدیدی برای شبکه می‌پردازند. همچنین پشتیبانی پلتفرم ارز دیجیتال نئو از زبان‌های برنامه نویسی پایتون، go، جاوا، سی شارپ و کاتلین باعث مشارکت بسیاری از توسعه دهندگان در این پلتفرم شده است تا در نهایت بتوانند موانع ورود به بازار ارزهای دیجیتال را تا حد امکان کاهش دهند؛ این می‌تواند از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت آن‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال باشد.

تشویق مردم برای نصب برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند در بلاک چین: در واقع سازندگان و توسعه دهندگان نئو به ساخت این برنامه‌ها پرداختند تا بتوانند مردم را برای استفاده از آن تشویق کنند و در این زمینه نیز بسیار موفق بودند؛ چون به خوبی انگیزه را در بین اکثر مردم ایجاد کردند.

ایجاد صندوق اکوبوست: این صندوق برای حمایت از رشد و جامعه نئو در سال ۲۰۱۹ روی کار آمد. از ویژگی‌های بارز این صندوق صد میلیون دلاری، می‌توان به کمک‌های بلاعوض، پشتیبانی فنی و تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد.

توسعه مداوم بلاک چین نئو: از دیگر ویژگی‌های نئو که باعث شده منحصربه‌فرد و محبوب باقی بماند، توسعه مداوم آن است؛ این ویژگی باعث شده آینده نئو تا حد خوبی تضمین شود و در مقابله با افزایش ناگهانی تقاضا، ایمن باقی بماند.

تمرکز بر روی رعایت درست قوانین: پلتفرم نئو روی رعایت قوانین متمرکز است و هر شخص، کسب و کار یا حتی هر نهادی باید در آن از هویت دیجیتال منحصربه‌فرد برخوردار باشد؛ همین ویژگی مثبت باعث شده افراد زیادی با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنند.

آیا ارز دیجیتال نئو قابل اعتماد است؟

امنیت شبکه و پردازش تعداد تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین نئو بسیار بالاست و از سرعت خوبی برخوردار است؛ دلیلی که این ارز دیجیتال را منحصر به فرد می‌کند، برخوردار بودن آن از دو رمز ارز بومی NEO و GAS است.

در مسیر توسعه و رشد ارزهای دیجیتال همیشه دلایل قانع‌کننده‌ و منطقی می‌توانید پیدا کنید برای اینکه متوجه شوید رفتن به سوی آن برای شما مناسب است یا نه! در رابطه با ارز دیجیتال نئو باید بدانید که روی کار آمدن آن و استفاده از پلتفرم نئو همراه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن که تنها بخشی از آن را برای شما ذکر کردیم، باعث شد به دلیل سیستم امنیت قوی و دارا بودن تیم توسعه دهنده و همچنین برنامه نویسان ماهر، عملکرد آن فوق العاده باشد و این موضوع خود به تنهایی باعث می‌شود روند کار رو به رشد و راضی کننده‌ای داشته باشد.

همچنین نئو از محیطی متن باز برخوردار است و شما اصلا نیازی نیست برای آن هزینه کنید. در نظر گرفتن همه این موارد برای تیم به عنوان اهداف اصلی پروژه، باعث روی کار آمدن خروجی قوی و قابل اعتماد شده است.

ارز دیجیتال نئو چگونه کار می‌کند؟

نئو بر روی الگوریتمی پیشرفته از اثبات سهام فعالیت می‌کند و تمام توکن‌های مورد نیاز آن از قبل تولید شده است و به طور خودکار همیشه بین اعضای جامعه آن براساس قواعد، توزیع خواهد شد. حال این توکن‌های شبکه دو نوع هستند: توکن نئو که قبلا با عنوان آنت شیرز شناخته می‌شد و توکن GAS که قبلا با عنوان آنت کوین شناخته می‌شد.

کاربردهای ارز دیجیتال نئو چیست؟

نئو قصد ایجاد یک اقتصاد هوشمند در سراسر جهان را دارد که در واقع تمام مسائل اقتصادی را پوشش دهد و از سه قسمت اصلی آن، دارایی‌های دیجیتال، هویت دیجیتال و قرارداد هوشمند است.

مزایا و معایب ارز دیجیتال نئو

برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این ارز دیجیتال شامل موارد ذیل است:

  • دارایی دیجیتال: شما در بلاک چین نئو می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را به صورت باز، غیرمتمرکز، قابل اعتماد، قابل ردیابی و شفاف به صورت دیجیتال در بیاورید. همچنین در این مسیر، پلتفرم نئو امکان پیوند دارایی‌های فیزیکی را با آواتار دیجیتالی و منحصربه‌فرد فراهم کرده است. پس این مورد، جزئی از مزایای اصلی استفاده از ارز دیجیتال نئو هستند؛ چون شما با دادن هویت دیجیتال به آسانی می‌توانید به صورت قانونی از اموال خود محافظت کنید.
  • هویت دیجیتال: همانطور که در قسمت قبل به هویت دیجیتال اشاره کردیم، باید بدانید جزو مزیت‌های اصلی این پلتفرم محسوب می‌شود؛ چون اطلاعات کلیدی قابل تایید برای افراد، سازمان و دیگر نهادها در شبکه ارز دیجیتال نئو از طریق آن ایجاد می‌گردد.
  • ایجاد قراردادهای هوشمند: بهترین و مهم‌ترین مزیت این ارز دیجیتال محسوب می‌شود؛ چون اجرای این قراردادها براساس کد منبع شبکه، قابلیت ردیابی دارد و همچنین باعث ایجاد شفافیت و برگشت ناپذیر بودن تراکنش‌ها می‌شود. همچنین قرارداد هوشمند باید از سه ویژگی قطعی، دارا بودن پایانی برای یک فرآیند و ایزوله بودن، برخوردار باشد.

و اما برخی معایب آن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پیشرفت ارز دیجیتال نئو به صورت مستقیم وابسته به رویکردهای آنچین است؛ در واقع توسعه دهندگان، مالک نیمی از کوین‌ها هستند.
  • ساخت نئو کار خود را تنها با هدف همکاری با حکومت چین طراحی کرده است که این موضوع اصلا خبر خوبی نخواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت آینده ارز دیجیتال نئو

با بررسی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مزایایی که از رمز ارز نئو وجود دارد و ذکر شد، همچنین حمایت دولت و سرمایه‌گذاران چینی، پیش‌بینی می‌شود این ارز دیجیتال نه تنها برای چین بلکه حتی برای دولت‌های خارجی نیز گزینه‌ای جذاب و مطمئن خواهد بود. البته موضوعی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، حضور رقیبانی سرشناس و بنام مانند بیت کوین و اتریوم است که خود می‌تواند چالشی قابل تامل برای نئو باشد. نئو در زمینه رمز ارزهای خود با Onchain همکاری داشته است که این موضوع، نکته‌ای مثبت و کارآمد محسوب می‌شود و نشان از آینده‌ای درخشان دارد.

سخن پایانی

در نهایت همانطور که می‌دانید مزایای استفاده از ارز دیجیتال نئو، بسیار زیاد است و همچنین تحلیل‌گران و سایت‌های پیش‌بینی نیز نظر امیدوارکننده‌ای به آینده آن دارند؛ پس ما می‌توانیم منتظر آینده‌ای درخشان برای این ارز دیجیتالی محبوب باشیم.

البته در پایان باید بدانید این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و به هیچ عنوان برای توصیه و تشویق شما به سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش ارز دیجیتال نئو نیست؛ چون همانطور که می‌دانید، بحث بسیار مهمی است و باید قبل از هر کاری، تحقیقات لازم به صورت کامل انجام شود.

منبع : وال هالا کریپتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا